Continu verbeteren Archieven - UPD

Event: “Green Improvement” | 16 april 2024 | Utrecht

Hoe kunnen we de kracht van Lean gebruiken om duurzame verbetering te realiseren? Hoe zorgen we dat duurzaamheidsinitiatieven écht van de grond komen? Hoe integreren we duurzaamheid in de bedrijfsstrategie? En welke waarde kan duurzaamheid toevoegen aan de bedrijfsresultaten door kosten te verlagen en de omzet te verhogen? Tijdens het ‘Green improvement’ event op 16

Teams aan zet

Met teams aan zet wordt de regie over de kwaliteit en professionele ontwikkeling belegd binnen de teams in het onderwijs. Lees hier meer.

Slimmer examineren bij de HAN

Lees hoe de examencommissie van de Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN) met behulp van continu verbeteren en slimmer werken hun werkprocessen optimaliseerde, waardoor ze de toegenomen werkzaamheden binnen de gestelde tijd konden uitvoeren.

Leidt meer capaciteit tot meer werkdruk?

Gemeenten hebben hun handen vol. Het werk stapelt zich op en door veranderingen in de samenleving en wet- en regelgeving is het einde nog niet in zicht. Medewerkers werken op volle kracht met alle ziekte- en uitvalrisico’s van dien. Logischerwijs is er geen tijd om het werk beter of slimmer in te richten. Maar is dat wel zo logisch?

Nut en noodzaak van Agile Leiderschap

Is Agile Leiderschap het zoveelste modewoord waar leidinggevenden mee om de oren worden geslagen? Voegt het echt iets toe aan het wendbaar maken van een organisatie? En zo ja, wat dan precies? We vragen het aan trainer en coach Jeroen Aelen en UPD-directeur Jof Houben.

Robotic Process Automation

Robotic Process Automation is het automatiseren van repetitieve handelingen door middel van een softwarerobot. Robotic Process Automation (RPA) biedt organisaties de kans om standaard processen te automatiseren en zo mensen vrij te spelen om te doen waar ze echt goed in zijn: waarde creëren voor de klant. Bij UPD geloven we dat mensen het verschil

Lean werken bij de Universiteit Maastricht

Maastricht University is 4 jaar geleden gestart met het toepassen van Lean in de dagelijkse werkpraktijk. Bekijk hier hoe de afgelopen 4 jaar verlopen zijn en wat de resultaten zijn voor jongste en meest internationale universiteit van ons land.

De Omgevingswet

De omgevingswet is niet alleen uitdagend. Het biedt voor gemeenten ook de kansen. Om wendbaar en flexibel te worden. Lees daar hier meer over.

Eerste hulp bij ongewenste resultaten

Als je begeleiding even niet het gewenste resultaat oplevert, wijt je dat misschien aan van alles en nog wat, maar niet aan jezelf. Toch vraagt professionalisering om zelfonderzoek en leren van je eigen fouten. Bijvoorbeeld met de methodiek ‘Reflecteren in Actie’.

Je eigen ongelijk organiseren

Macht en tegenmacht binnen organisaties
Waarom willen we toch altijd het liefst samenwerken met gelijkgestemden? Of beter nog: met mensen die onze ideeën de hemel in prijzen. Natuurlijk, ze strelen ons ego. Bovendien kunnen we zonder tegenspraak sneller schakelen. Maar de beslissingen worden er niet beter van en kunnen ontaarden in ware rampen.

Minder klachten, meer rendement

Continu verbeteren | Prestatieverbetering | Door een drukkerij van etiketten en labels is aan UPD de vraag gesteld om te ondersteunen bij het implementeren van verbeteringen in de processen en verandering van houding en gedrag.

Wat is Scrum?

Wat is scrum? – Scrum is een beproefd framework om de flexibiliteit, samenwerking en resultaten van teams en organisaties te verbeteren.

Wat is Belbin?

Wat is Belbin? En hoe kun je het teamrolmodel gebruiken bij de transformatie naar een cultuur van continu verbeteren?

Procesoptimalisatie

Met procesoptimalisatie wordt de efficiëntie van de organisatie verbeterd. Dit leidt tot lagere kosten, tijdsbesparing en hogere kwaliteit. Lees hier typische resultaten en interessante businesscases.

Volwassenheidsscan – Continu verbeteren

Aan de hand van ons volwassenheidsmodel geven we organisaties inzicht in de huidige status van continu verbeteren binnen de organisatie. Dit inzicht creëren we door middel van de volwassenheidsscan. Met deze scan bekijken we de organisatie – en huidige cultuur van continu verbeteren – langs de elementen die het succes van de transformatie bepalen; Organisatie,

Accounting voor Lean

Accounting voor Lean is een vertaling van Lean naar de boekhouding. Het verbetert de prestatiemetingen en geeft écht inzicht. Meer weten?

De hands-on aanpak voor Scrum Teams

Steeds meer organisaties willen én gaan vandaag de dag aan de slag met Scrum. En dat is niet zo gek. In een tijdperk waarin de klantvraag continu verandert is flexibiliteit de basis voor succesvolle organisaties. Logisch gevolg is dat veel werknemers zich laten bijscholen tot Scrum Master of Product Owner, om vervolgens de geleerde methodieken

RPA en Agile

Het ontwikkelen, testen en implementeren van RPA met behulp van Agile/Scrum leidt tot versnelde en betere resultaten. Lees hier verder.

Wat is RPA?

Je hoort het waarschijnlijk steeds vaker; RPA. Maar wat is RPA nou precies en wat kun je ermee? Antwoorden op deze vragen vind je hier!

Investeer in je mensen en daarmee in je organisatie

De verbeterreis van E.ON begon bij een hele duidelijke vraag: “Hoe creëer je een lerende en continu verbeterende organisatie die waarde creëert voor de klant en daardoor een duurzame organisatie is?” Lees hier hoe het Operational Excellence programma van E.ON is uitgegroeid tot een voorbeeld in de sector!

Samen verbeteren bij Royal FloraHolland

Royal FloraHolland heeft interessante en ook complexe processen. Bloemen die overal vandaan komen en ook weer overal naartoe moeten, op ieder moment van de dag. Bekijk hier hoe zij procesverbeteringen doorvoeren in deze complexe omgeving.

Wat is Agile?

Agile is gebaseerd op 4 waarden en 12 principes die – wanneer goed toegepast – organisaties helpen om wendbaar en flexibel te worden.

Wat is DMAIC?

DMAIC staat voor de 5 fasen binnen een Lean Six Sigma verbeterproject. Lees hier wat DMAIC precies betekent en hoe je het kunt gebruiken.

Wat is Lean?

Lean is een strategie waarbij de organisatie wordt ingericht op het creëren van klantwaarde en het reduceren van verspilling. Lees hier verder.