Continu verbeteren en strategierealisatie voor de (semi-)overheid

De burger als consument

De burger stelt in toenemende mate hoge eisen aan de overheid. Van transparantie tot gebruikersgemak, de burger wordt meer en meer een traditionele consument. De maakt dat overheidsinstellingen zich continu moeten aanpassen aan de wensen en eisen die de burger ze stelt. Een continue transformatie naar een wendbare en klantgerichte overheid.

Dit gegeven alleen is al een flinke uitdaging voor overheidsinstellingen. Tel daar zaken als de Omgevingswet, gemeentelijke herindelingen en Europese wet- en regelgeving bij op en de complexiteit wordt langzaamaan duidelijk.

Bij UPD helpen we organisaties binnen de (semi-)overheid bij deze vraagstukken door ze te begeleiden naar een wendbare en klantgerichte instelling. Wij helpen ze bij het creëren van een cultuur waarin de diversiteit, het potentieel en de veranderkracht op alle niveaus in de organisatie wordt benut. En waarbij iedere medewerker dagelijks bijdraagt aan het verbeteren van de samenwerking en dienstverlening.

Continue beweging zorgt voor stilstand bij de overheid

Het klinkt paradoxaal en toch is het voor (semi-)overheidsinstellingen de waarheid. De continue transformatie en de enorme externe druk zorgen dat de instellingen continu in beweging zijn. Zij moeten zich iedere keer opnieuw aanpassen.

Al deze veranderingen maken dat de instellingen – en de bedrijfsvoering ervan – steeds complexer wordt. En deze complexiteit leidt uiteindelijk tot een tekort aan wendbaarheid en het ontbreken van slagkracht.

Door overheidsinstellingen te helpen bij de focus op klantwaarde, optimalisatie van de ketenprocessen en het realiseren van effectieve samenwerking binnen en tussen teams, geven we ze deze slagkracht weer terug.

Hoe wij werken

Wij brengen mensen en teams in beweging. Zonder een schokeffect te creëren binnen de instelling. Hiervoor maken we een gebalanceerde combinatie tussen mens en methodiek, een combinatie tussen harde factoren (processen, structuur) en zachte factoren (leiderschap, cultuur).

Wij zijn geen traditioneel adviesbureau, we schrijven geen adviesrapporten en geven geen ‘opdrachten’ aan de medewerkers. We helpen medewerkers juist om de resultaten zélf te bereiken, door resultaten tastbaar te maken, op ieder niveau. Met deze resultaten kunnen ze zelf vooruit. Op weg naar nóg beter.

Meer weten?

Wil je meer weten over duurzaam verbeteren en vernieuwen binnen de (semi-)overheid? Neem gerust contact op met Karen Fraser – van de Reep via nummer 020 345 30 15 of email k.fraser@upd.nl.

Of vul het contactformulier in. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact op.