De ideale klantbeleving in een snel veranderende markt

Wie een businessplan maakt voor over 10 jaar weet een ding zeker: zoals je het nu voor ogen hebt, gaat het niet lopen. Door de continu veranderende markt krijgen digitalisering, robotisering, informatica een prominenter karakter. Maar hoe zorg je dat je als Zakelijke Dienstverlener wendbaar genoeg bent om in te spelen op dergelijke veranderingen? Hoe voeg je morgen nog waarde toe? Wij helpen organisaties bij het optimaliseren van processen en prestaties op het gebied van klantgerichtheid, efficiency en flexibiliteit. Vanuit de eigen kracht. Duurzaam. Klaar voor de toekomst.

De sector zakelijke dienstverlening is divers en bestaat uit verschillende deelsectoren. Denk hierbij aan financiële markten, ICT, adviesbureaus, maar ook alle bedrijven die faciliterende diensten leveren als backoffice, sales en klantcontactcentra. De overeenkomst tussen deze ondernemingen is dat zij hoofdzakelijk in de business-to-business actief zijn. Wil je nu en in de toekomst onderscheidende klantwaarde bieden dan is het dus belangrijk om adequaat in te kunnen spelen op ontwikkelingen en innovaties.

Van Sturend leiderschap naar Coachend Leiderschap

Traditioneel vertellen organisaties hun medewerkers welke dienstverlening hij/zij mag verzorgen naar de klant. En in veel gevallen zelfs hóe ze deze dienstverlening moeten uitvoeren. Deze vorm van leiderschap heeft als gevolg dat er onvoldoende aansluiting is op de marktvraag. Veranderende klantwensen worden te laat gesignaleerd en dat heeft impact op de organisatieresultaten. Daarnaast sluit het ook niet meer aan bij de behoefte van medewerkers die betrokken willen worden en waarde wil toevoegen voor zichzelf, het bedrijf en vooral de klanten. Door de primaire focus te leggen op empowerment en juist leiderschap zet je medewerkers in hun kracht en wordt betrokkenheid vergroot.  

Stuur op klantbeleving en niet op organisatieresultaten

Wij zien dat organisaties die de klant echt centraal stellen succesvoller zijn. Hier heerst een cultuur waarbij alle mensen in de organisatie elke dag nadenken hoe het morgen slimmer en beter kan mét hogere klantwaarde. Besluitvorming gaat snelller op basis van klantvragen, medewerkers zijn meer tevreden en de bedrifsresultaten groeien als een gevolg hiervan, ipv dat bedrijfsdoelen de basis zijn van sturing.

Daarom helpen wij organisaties bij het maken van deze transitie. Een transitie van sturen op organisatieresultaten naar sturen op klantbeleving. Naar een organisatie die medewerkers faciliteert om de best mogelijke dienstverlening aan de klant te verlenen. Zo worden organisaties wendbaar en kunnen zij excelleren in en een snel veranderende markt.

Een succesvolle transitie vereist maatwerk

Geen enkele transitie is hetzelfde. De ideale verbeterreis ziet er voor iedere organisatie anders uit. Samen kijken wij naar wat er nodig is – en in welke volgorde – om jullie verbeterreis succesvol te maken. Hiervoor gebruiken we onze kennis en ervaring met filosofieën als Lean, Agile, Lean Six Sigma,Belbin en leiderschapsprogramma’s. Zo brengen we mensen, teams en organisaties in beweging en creëren we samen een cultuur waar je wordt uitgedaagd en meegenomen. Waar ambities realiteit worden. Elke dag weer.

De resultaten spreken voor zich

Onze klanten zijn ontzettend divers. Van grote organisaties uit de Top 100 tot kleinere organisaties. De verbeterreis is de verbindende factor. Ongeacht de grootte van de organisatie, we kunnen allemaal verbeteren. Altijd en overal. Wij zijn trots op de resultaten die onze klanten behalen tijdens en na hun verbeterreis. Lees onze businesscases om zelf de resultaten te zien van aansprekende organisaties als E.ON en ASR.

Meer weten?

Wil je meer weten over hoe deze aanpak er precies uit ziet? Lees dan verder onder het tabje onze aanpak. Liever direct even sparren met een specialist? Bel dan naar 020-345 3015 of mail naar info@upd.nl.

Cached on Wed 12/12 20:32