De ideale klantbeleving in een snel veranderende markt

Hoe ga je als organisatie om met een snel veranderende markt? De wereld om ons heen verandert sneller dan ooit. En wij zien dat deze verandering niet langer geleidelijk gaat. Opeens is de wereld totaal anders dan dat we gewend waren. Een andere dynamiek, andere klantwensen en een ander concurrentieveld. Hoe zorg je dat je als organisatie wendbaar genoeg bent om in te spelen op de veranderende vraag? Wij geloven dat organisaties wendbaar en slagvaardig worden door de primaire focus te leggen op klantbeleving.

Van Sturend leiderschap naar Coachend Leiderschap

Traditioneel vertellen organisaties hun medewerkers welke dienstverlening hij/zij mag verzorgen naar de klant. En in veel gevallen zelfs hóe ze deze dienstverlening moeten uitvoeren. Deze vorm van sturend leiderschap heeft als gevolg dat er geen aansluiting is op de marktvraag. Veranderende klantwensen worden te laat gesignaleerd en dat heeft impact op de organisatieresultaten.

Stuur op klantbeleving en niet op organisatieresultaten

Wij zien dat organisaties die volledig sturen op de klantbeleving wél wendbaar zijn. Klantbeleving heeft namelijk een veel grotere impact op klantbinding dan organisatieresultaten. Daarom helpen wij organisaties bij het maken van een transitie. Een transitie van sturen op organisatieresultaten naar sturen op klantbeleving. Naar een organisatie die medewerkers faciliteert om de best mogelijke dienstverlening aan de klant te verlenen. Zo worden organisaties wendbaar en kunnen zij excelleren in en een snel veranderende markt.

Een succesvolle transitie vereist maatwerk

Geen enkele transitie is hetzelfde. De ideale verbeterreis ziet er voor iedere organisatie anders uit. Samen kijken wij naar wat er nodig is – en in welke volgorde – om jullie verbeterreis succesvol te maken. Hiervoor gebruiken we onze kennis en ervaring met filosofien als Lean, Agile, Lean Six Sigma en Belbin. Zo brengen we mensen, teams en organisaties in beweging en creeren we samene en cultuur waar je wordt uitgedaagd en meegenomen. Waar ambities realiteit worden. Elke dag weer.

Wil je meer weten over hoe deze aanpak er precies uit ziet? Hier lees je er alles over.

De resultaten spreken voor zich

Onze klanten zijn ontzettend divers. Van grote organisaties uit de Top 100 tot kleinere organisaties. De verbeterreis is de verbindende factor. Ongeacht de grootte van de organisatie, we kunnen allemaal verbeteren. Altijd en overal. Wij zijn trots op de resultaten die onze klanten behalen tijdens en na hun verbeterreis. Lees onze businesscases om zelf de resultaten te zien van aansprekende organisaties als E.ON, A.S.R. en Royal FloraHolland.

Cached on Mon 25/06 8:45