Wytske Huizinga is een master Black Belt in Lean. Met haar enthousiaste en behulpzame aard streeft ze altijd naar resultaat door het creëren van flow en verbinding. Inmiddels heeft ze ruim 15 jaar werkervaring opgedaan in de uitzendwereld bij Randstad Groep Nederland, Royal FloraHolland en Conscia. Bij deze bedrijven is ze onder andere werkzaam geweest
Een continu verbeterende en vooral zelflerende organisatie, dat is de ambitie van VORM. Lees hier hoe we daar aan hebben bijgedragen.
Een succesvolle transformatie naar een continu verbeterende organisatie wordt voor een groot deel gerealiseerd op de werkvloer. Daar wordt continu verbeteren in de praktijk gebracht en moet het door de medewerkers opgenomen worden in het DNA.
Een succesvolle transformatie naar een continu verbeterende organisatie wordt voor een groot deel gerealiseerd op de werkvloer. Daar wordt continu verbeteren in de praktijk gebracht en moet het door de medewerkers opgenomen worden in het DNA. Het ontwikkelen van de nodige kennis en vaardigheden die het verbeterprogramma ondersteunen staat bij veel strategisch programmamanagers hoog op
De wereld om ons heen verandert in hoog tempo en wordt steeds complexer. Hoe zorgen onderwijsinstellingen ervoor dat ze relevant blijven en toekomstbestendig zijn? Binnen de mbo-sector wordt de noodzaak onderkend van een kwaliteitscultuur. Wat vraagt dat van het leiderschap? Hoe organiseer je kracht en tegenkracht in je instelling en hoe kom je tot rijkere
Hoe het teamrolmodel binnen Flores Onderwijs een eigen leven is gaan leiden en zelfs een werkwoord is geworden. Je leest er hier over.
Aan de hand van het teamrolmodel van Belbin krijgen organisaties inzicht in de optimale samenstelling van teams. Lees er hier meer over.
Rolf van Lingen is een gepassioneerde en inspirerende trainer, coach en procesmanager. Hij realiseert impact bij zowel teams als organisaties op het gebied van Lean transformaties. Rolf doet dit door de mens, het proces, de dienstverlening en het innovatieve vermogen centraal te stellen in zijn aanpak. Deze geeft hij vorm vanuit zijn analytische inslag, drive
Martin de Ruiter is senior adviseur, trainer en acteur en heeft een jarenlange ervaring in de advies-en opleidingswereld. Hij werkt voor zowel profit als non-profit organisaties en is veelvuldig werkzaam als begeleider van management-en directieteams. Na vele jaren ervaring met organisatie-ontwikkeling waarbij hij de kracht van theater gebruikt is zijn bedrijf samen gegaan met een
Chris Hans Dirks is een gedreven en ervaren veranderaar; een senior vol kinderlijke verwondering. Zijn bijna 30 jaar werkervaring heeft hij opgedaan in o.a. de overheid en de zakelijke dienstverlening. Hij heeft leidinggegeven aan specialisten en professionals en heeft zelf de rollen project/programmanager, crisismanager en verandermanager ingevuld. Verder was hij verantwoordelijk voor het implementeren en
Patrick is een gedreven, mensgerichte specialist in Lean en continu verbeteren, constant werkend aan verbetering van processen, standaarden en persoonlijke effectiviteit van mensen, dusdanig dat het hem niet meer lukt om het niet te doen. Verslaafd aan het creëren van excellente klantervaringen zowel voor interne als externe klanten en gepassioneerd over de “werking van de
Jan Heijneman is een gedreven professional op het gebied van Lean transformaties en heeft ruime werkervaring als trainer, consultant, coach en programma/project manager. Hierbij staat de menselijke kant centraal. Deze geeft hij vorm vanuit zijn pragmatische, analytische inslag, motivatie en enthousiasme om op een inspirerende, eenvoudige en creatieve manier samen de medewerkers & directie van
Lejla Brouwer-Hadzialic is een gedreven en ervaren veranderaar voor onderwijs. Haar werkervaring heeft zij opgedaan binnen de overheid, maakindustrie maar vooral in hoger onderwijs. Zij heeft leidinggegeven aan specialisten en professionals, heeft zelf de rollen project/programmanager ingevuld en onderwijs ontwikkeld en verzorgd. Verder was zij verantwoordelijk voor het implementeren van het Operational Excellence programma binnen
Als onderdeel van onze CEDEO erkenning is deze maand de tweejaarlijkse audit afgerond. Hieruit blijkt dat onze klanten ons beoordelen met een 9,3 voor incompany opleidingen en een 9,8 voor het open aanbod. Lees hier meer over deze resultaten.
Klaas heeft meer dan 10 jaar werkervaring op het gebied van ‘continu verbeteren’. Bij zijn klanten kenmerkt hij zich door zijn open en eerlijke karakter, zijn resultaatgerichte, pragmatische aanpak en zijn nuchtere instelling. Klaas zoekt naar een oplossing die gedragen wordt door de medewerkers en daardoor in de praktijk werkt. De combinatie van de menselijke
Door uitdagingen met liefde en volle overgave aan te gaan ontstaan de mooiste dingen. Ik benoem met oprechte interesse hetgeen dat normaal onbesproken blijft. Zo help ik individu, team en organisatie groeien en realiseer ik verbeterprojecten en breng ik verandering. Mijn veranderexpertise is vooral gericht op wendbare lerende organisaties waarin, naast efficiency en effectiviteit, het
In een wereld waarin continue verandering de norm is, is sneller tot testbare oplossingen komen belangrijk. Mensen prikkelen en motiveren om hiermee om te leren gaan, is iets waar ik veel energie uit haal. Je ziet me op mijn best met professionals en teams aan de slag, om samen processen en producten te vernieuwen en
Vanuit mijn interesse in de dynamiek en de wederzijdse afhankelijkheid tussen mens(en) en organisatie heb ik in verschillende rollen binnen het HR en People & Change werkveld bij kunnen dragen aan het vormgeven, uitdragen en implementeren van HR beleid en thema’s. In mijn werk laat ik mij het meest omschrijven als een teamplayer waarbij ik
Casper Teeuwen is nieuwsgierig, kritisch en soms een beetje eigenwijs. In de jaren na zijn studie, heeft hij op diverse plekken ervaring opgedaan, als ontwerper, product manager en project engineer. Gedurende zijn carrière heeft hij zich ok verdiept in persoonlijk leiderschap en autonomie waardoor hij is uitgekomen bij Lean als organisatiestrategie. Bevangen door de principes,
De kennis, ervaring en persoonlijke benadering van onze trainers en consultants maakt ze erg gewild bij onze klanten. In de tijd die ze hier en daar vrij kunnen maken zijn ze beschikbaar als spreker of gastdocent. Ben je benieuwd of één van onze sprekers beschikbaar is voor jouw lezing, seminar of evenement? Neem dan contact
Misschien herken je dit wel: je trommelt collegae bij elkaar met als doel om samen te kijken naar hoe je het werk en de processen efficiënter, effectiever én – niet onbelangrijk – leuker kunt maken. Vol energie en enthousiasme gaan jullie aan de slag om dit project tot een succes te maken. Althans, dat is
Wat betekent het voor bedrijven om te opereren in een VUCA-wereld? Lees er hier meer over en hoe we hier bij UPD mee om gaan.
Is Agile Leiderschap het zoveelste modewoord waar leidinggevenden mee om de oren worden geslagen? Voegt het echt iets toe aan het wendbaar maken van een organisatie? En zo ja, wat dan precies? We vragen het aan trainer en coach Jeroen Aelen en UPD-directeur Jof Houben.
Stevige groei-ambities gecombineerd met krapte op de arbeidsmarkt en drukke medewerkers. Lees hier hoe Conscia Lean heeft ingezet om hier een oplossing voor te vinden en hun groei-ambities weet te realiseren.
Organisaties kunnen blijvend concurrentievoordeel creëren door de potentie van mensen te ontsluiten en de samenwerking binnen teams te optimaliseren. Lees hier de 7 pijlers die hier direct aan bijdragen.
Wat vinden leidinggevenden van hun eigen kwaliteiten op het gebied van leidinggeven op afstand? Bekijk hier de resultaten van ons onderzoek.
Als je begeleiding even niet het gewenste resultaat oplevert, wijt je dat misschien aan van alles en nog wat, maar niet aan jezelf. Toch vraagt professionalisering om zelfonderzoek en leren van je eigen fouten. Bijvoorbeeld met de methodiek ‘Reflecteren in Actie’. Bovenstaande introductie is afkomstig uit het artikel ‘Eerste hulp bij ongewenste resultaten’ wat in
Digitale transformatie is een uitdaging waar menig organisatie van wakker ligt. Het is tenslotte ingrijpend en raakt het wezen van de bedrijfsvoering. Tegelijkertijd wil geen bedrijf de ‘boot missen’. Toch is zo’n digitale transformatie lang niet altijd nodig. Wie de basis op orde heeft, creëert al flink wat concurrentievoordeel. Internet of Things, Blockchain, Machine Learning,
Heb je een oproep gemist van 020 – 2119511? Dan heb je een oproep van UPD gemist. En dat is jammer. Waarschijnlijk belde één van onze opleidingsadviseurs om een korte check-in bij je te doen. We bellen op gezette momenten onze alumni op. We zijn namelijk nieuwsgierig hoe de toepassing in de praktijk bij jou
De tijd waarin we leven wordt overheerst door de Corona-pandemie en de maatregelen die in dat kader getroffen worden. Dat heeft invloed op onze klanten en op ons. Geen reden om stil te zitten, integendeel. We blijven onze dienstverlening continu verbeteren en verbreden en investeren in onze toekomst. In dat kader zijn we bijzonder blij
Opleidings- of ontwikkelbudget is binnen veel organisaties standaard aanwezig voor de medewerkers. Zij kunnen hiermee zelf opleidingen of trainingen volgen, al dan niet met goedkeuring van HR of de (team)manager. Als (team)manager ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de teamleden. Het is dus niet meer dan normaal dat je meedenkt over het ontwikkelingspad. We
De burger stelt in toenemende mate hoge eisen aan de overheid. Van transparantie tot gebruikersgemak, de burger wordt meer en meer een traditionele consument. De maakt dat overheidsinstellingen zich continu moeten aanpassen aan de wensen en eisen die de burger ze stelt. Een continue transformatie naar een wendbare en klantgerichte overheid. Dit gegeven alleen is
Bij het volgen van een Lean Six Sigma Green Belt, Lean Six Sigma Black Belt of Lean Six Sigma Upgrade Green to Black Belt gaan we uitgebreid in op statistische analyses. Hiervoor is het noodzakelijk dat onze cursisten beschikking hebben over statistische software. We zijn verheugd om ons partnerschap met SigmaXL aan te kondigen waarmee
Klanten zijn het bestaansrecht van iedere organisatie. Zoals Sam Walton (oprichter van Walmart) al stelde: “There is only one boss. The customer. And he can fire everybody in the company from the chairman on down, simply by spending his money somewhere else“. Het is voor organisaties daarom essentieel om te zorgen dan hun klanten tevreden
Omdat veel van onze dienstverlening tegenwoordig ook via Zoom en Microsoft Teams wordt aangeboden is een stabiele internetverbinding essentieel geworden om geconcentreerd deel te kunnen nemen aan deze sessies. Maar wat kun je doen wanneer je beeld hapert of je video vertraagd wordt afgespeeld? In dit artikel hebben we een aantal handige tips voor je
Een groot deel van werkend Nederland zit momenteel thuis, met als gevolg dat veel bedrijven online videobellen om met elkaar in contact te blijven. Een prima oplossing mits je ook op een veilige manier gebruikmaakt van de verschillende toepassingen die worden aangeboden. Bij UPD maken we gebruik van Zoom en Microsoft Teams als tijdelijke oplossing
Nu steeds meer bedrijven en organisaties de wereld van online videobellen aan het ontdekken zijn komen er tegelijkertijd ook steeds meer vragen rondom databeveiliging bij deze manier van communiceren. Bij UPD maken we gebruik van de virtuele mogelijkheden van Zoom en Microsoft Teams om coachingssessies en Virtual Classrooms-opleidingen in aan te bieden. Op deze pagina
Ruim 7 jaar geleden waren wij de eerste opleider die 100% tevredenheidsgarantie aanbood op de opleidingen. Als je na de eerste dag niet tevreden bent, stop je gewoon; geen enkel probleem. Deze garantie geldt ook voor opleidingen in onze Virtual Classroom. Je kunt hierdoor gewoon even kijken of de lesmethode iets voor jou is. En,
Thuis werken tijdens de Corona-crisis betekent voor velen van ons een nieuwe balans vinden tussen werk en privé. In de huidige tijd ben je thuis ook partner en moeder of vader. Dat begrijpen we als geen ander. Daarom bieden voor een deel van onze opleidingen kortere lesblokken aan. Jouw trainingsdagen duren in dat geval maar
In het Van der Valk Amsterdam-Amstel presenteerden Lean-experts Jan Heijneman en Patrick van Dijk het vernieuwde en verbeterde Lean-Transformatiemodel. Ook gingen de deelnemers aan de slag met de eigen X-matrix voor 2020.
Let op: Onze gratis events zijn geheel kosteloos, maar niet vrijblijvend. De bevestiging van jouw deelname betekent dat wij rekenen op jouw komst. Je kunt je afmelden tot uiterlijk 14 dagen vóór een gratis event door een mail te sturen naar thespark@upd.nl. Voor alle afmeldingen daarna – op bij no-show – brengen wij een bedrag
Op zoek naar een inspirerende spreker voor jouw event? Wij hebben een aantal van onze collega’s bereid gevonden om hun kennis, ervaring en inzichten te delen via onze sprekerspoule.
In de Scrumguide leggen Ken Schwaber en Jeff Sutherland de basiselementen van Scrum uit. Je vindt hierin alle informatie over de Events, Meetings, Rollen en Lijsten. Het lezen van de Scrumguide is goede start voor iedereen die actief is in een team dat met Scrum wil gaan werken. Klik hier om de gids te downloaden
Continu vernieuwen en verbeteren; iedereen kan zich wel een beeld vormen bij het belang hiervan. Maar als (programma)manager, MT-lid of directielid wil je ook weten wat het potentieel is binnen de organisatie, voordat er investeringen gedaan worden in verbeterprogramma’s en interventies. Dat is exact waar de Quickscan voor ingezet wordt. Deze scan brengt snel en
Steeds meer organisaties willen én gaan vandaag de dag aan de slag met Scrum. En dat is niet zo gek. In een tijdperk waarin de klantvraag continu verandert is flexibiliteit de basis voor succesvolle organisaties. Logisch gevolg is dat veel werknemers zich laten bijscholen tot Scrum Master of Product Owner, om vervolgens de geleerde methodieken
Naar aanleiding van de vele reacties op de Whitepaper Policy Deployment van collega Jan Heijneman organiseert UPD dit jaar een aantal exclusieve events met Jan Heijneman en Patrick van Dijk. Een unieke kans voor ambitieuze verbeterprofessionals om in gesprek te gaan met de twee doorgewinterde lean-experts en te kijken naar welke verbeterslagen jouw organisatie –
Een bedrijfsstrategie die zich richt op een korte termijnfocus is hetzelfde als rennen met het hoofd naar beneden. Je rent misschien wel snel en je kunt zien of je geen misstappen zet. Maar je hebt geen idee waar je heen gaat of hoe de weg er verderop uitziet. In de regel hebben bedrijven een strategie
Nadat Jan Heijneman en Patrick van Dijk eerder dit jaar hun master in Lean aan The University of Buckinham ‘with distinction’ afrondden, stonden beide heren afgelopen woensdag voor een selecte groep enthousiaste verbeterprofessionals tijdens de exclusieve en tevens gratis Masterclass Policy Deployment (€0,-). De deelnemers waren door beide UPD-consultants uitgenodigd om op het kantoor van
Naar aanleiding van de vele reacties op de Whitepaper Policy Deployment van collega Jan Heijneman organiseert UPD dit jaar een aantal exclusieve masterclasses met Jan Heijneman en Patrick van Dijk. Een unieke kans voor ambitieuze verbeterprofessionals om in gesprek te gaan met de twee doorgewinterde lean-experts en te kijken naar welke verbeterslagen jouw organisatie –
Steeds meer organisaties willen én gaan vandaag de dag aan de slag met Scrum. En dat is niet zo gek. In een tijdperk waarin de klantvraag continu verandert is flexibiliteit de basis voor succesvolle organisaties. Logisch gevolg is dat veel werknemers zich laten bijscholen tot Scrum Master of Product Owner, om vervolgens de geleerde methodieken
Policy Deployment is geen rocket science, het is een kwestie van de juiste dingen op het juiste moment doen. Om dit inzichtelijk te maken hebben we bij UPD het transformatiemodel ontwikkeld. Deze visuele weergave van de ideale situatie maakt voor iedereen, op alle niveaus, inzichtelijk hoe verbeteringen in de breedste zin een bijdrage leveren aan
Doorlopend leren, nieuwe kennis opdoen en zo toekomstbestendig worden én blijven: ontwikkelingen op de arbeidsmarkt volgen elkaar in rap tempo op, wat van professionals vraagt om de eigen kennis en kunde continu bij te houden en te verversen. Om te voorzien in die behoefte is er nu the Spark*, het grootste online verbeternetwerk van én
Een Scrum Team heeft vertrouwen en structuur nodig om goed te kunnen functioneren. Je backlog kan geweldig in elkaar zitten en de stakeholders kunnen nog zo betrokken zijn, maar zonder goed functionerende teamprocessen gaat er geen werk ‘klaar’ komen. Teams leren in deze fase hun kennis van Scrum toe te passen in de praktijk door
AMSTELVEEN – Na een opleidingstraject van twee jaar aan ‘The University of Buckingham’ te hebben gevolgd hebben lean-experts Patrick van Dijk en Jan Heijneman eind januari hun diploma in ontvangst mogen nemen nadat een jury beide proefschriften ‘with distinction’ beoordeelde. De twee UPD-consultants deden het laatste jaar van hun studie onderzoek naar ‘welke management accounting
Om relevant te blijven in een continu veranderende markt is het volgen van een opleiding naast je werk een uitstekende investering. Het vinden van de juiste balans tussen werk en privé is hierbij de uitdaging. Om cursisten hierin te ondersteunen, maar zeker ook om de kwaliteit van onze opleidingen verder te optimaliseren, wordt het theoriedeel
Na twee succesvolle edities in Amsterdam streek het internationaal toonaangevend kennisplatform ‘PEX Network’ dit jaar neer in Rotterdam. Van 22 tot 24 oktober bezochten meer dan 300 prominente verbeterprofessionals het evenement. UPD was een van de businesspartners van het evenement en verzorgde een van de workshops.
BLOG – Technologieën als robotica, kunstmatige intelligentie, zelfrijdende auto’s, nanotechnologie, 4D printers en blockchain hebben een geweldige impact op de markt. En dat biedt kansen. De inzet van technologie kan bijvoorbeeld helpen om werkprocessen te verbeteren. Met name Robotic Process Automation (afgekort: RPA) ontwikkelt zich op dat gebied razendsnel. De inmiddels bewezen toepassing staat aan
Ruim 40% van al het opleidingsbudget in Nederland wordt niet gebruikt. Bij veel organisaties gaat ongebruikt opleidingsbudget verloren omdat er een geldigheidsdatum aan het budget wordt gekoppeld. Ongebruikt budget gaat dan niet mee naar de volgende periode en gaat dus verloren. Zonde en niet nodig wat ons betreft. Door één of meerdere van onderstaande maatregelen
Deze week zijn de resultaten van het meest recente CEDEO onderzoek onder cursisten van UPD gepubliceerd. In het onderzoek is onderscheid gemaakt tussen deelnemers aan de Open Bedrijfsopleidingen en Maatwerk Bedrijfsopleidingen. Waar de klanttevredenheid van de Open Opleidingen al hoog is met 96,2%, wordt dit overtroffen door de klanttevredenheid voor de Maatwerk Bedrijfsopleidingen. De klanttevredenheid
Met het verbeternetwerk ‘the Spark*‘ creëren wij een netwerk van – elkaar versterkende – individuen, teams en organisaties. Zo bouwen we aan een groeiend ecosysteem voor verbetering en vernieuwing. Wij zijn continu bezig om dit ecosysteem verder uit te breiden. We zijn er trots op om Flowant als eerste partner te kunnen aankondigen. Flowant; Prestatieverbetering
Hoe zorg je voor een plek aan de directietafel en versterk je de positie van klantcontact in je organisatie? Deze vraag staat centraal in de expertgroep Leiderschap van de Klantenservicefederatie (KSF). In juni 2018 heeft het KSF Huub van de Wiel van UPD aangesteld als voorzitter van deze expertgroep. Over Klantenservicefederatie De Klantenservicefederatie is de
De verbeterreis van E.ON begon bij een hele duidelijke vraag: “Hoe creëer je een lerende en continu verbeterende organisatie die waarde creëert voor de klant en daardoor een duurzame organisatie is?” Lees hier hoe het Operational Excellence programma van E.ON is uitgegroeid tot een voorbeeld in de sector!
Ben jij Rijksambtenaar en wil je jouw arbeidsmarktpositie versterken? Dan is deze regeling waarschijnlijk interessant voor jou. Het A + O Fonds heeft namelijk speciaal voor Rijksambtenaren een speciale opleidingsregeling. Met deze subsidie kun jij een opleiding volgen die jouw arbeidsmarktpositie versterkt. Zo kun je bijvoorbeeld de opleiding tot Professional Product Owner kosteloos volgen. Meer
Wat maakt een team goed en waarom doen de beste het beter? Een vraag die veel organisaties en managers bezig houdt. Google geeft hier – na intern onderzoek – meer inzicht in. Zij concluderen dat het succes van hun teams afhangt van vijf factoren. En verrassend genoeg heeft dat niets met talent, ervaring of persoonlijkheid
UNC Plus Delta heeft een nieuwe naam. Vanaf nu heet de nationale marktleider op het gebied van Agile, Lean & Lean Six Sigma opleidingen en implementaties UPD. Bij de nieuwe naam hoort een nieuwe uitstraling en een nieuw logo. Het logo symboliseert de visie van UPD: UPD is verbindend, bevlogen en helpt mensen en organisaties
Onze reis begon in 2002 met een droom. De droom en de drive om de concurrentiekracht van de ‘BV Nederland’ te vergroten. Ondertussen zijn wij uitgegroeid tot het grootste verbeternetwerk van Nederland. Wij geven mensen, teams en organisaties energie. Energie om te veranderen. Energie om er alles uit te halen wat erin zit. Energie om
Wijnand Notenboom (Samen Verbeteren Expert) ‘Als teamleider was ik geworden wat ik niet wilde zijn: de doorgegroeide specialist die te veel op het proces zit en te weinig op mensontwikkeling. Op dat moment kwamen hier de eerste seminars over Lean en dat paste precies. Er werd besloten om het programma Samen verbeteren te starten en
Stel, je koopt 2 bioscoopkaartjes. Je staat in de rij om de zaal binnen te gaan en leest nog een keer de beschrijving. Bij nader inzien lijkt de film je toch niet leuk. Wat doe je? A) Je gaat toch, want je hebt al betaald. B) Je gaat niet. Stel, je vindt 2 bioscoopkaartjes. Wat
Wij zijn trotse sponsor van de ELEC 2017!
UPD gelooft in een leven lang blijven leren en is trotse sponsor van de ELEC 2017.
In de woorden van UPD: veranderen is nog niet makkelijk! Dit geldt zeker voor een fabriek waar de productie 24/7 draait, 365 dagen in het jaar. De productie zelf bestaat weer uit 5 ploegen, bijna allemaal ‘eilanden’. Naast productie is er ook de afdeling onderhoud en techniek. Ons doel was om aan de hand van
Op een gegeven moment stapelden de ergernissen zich op. Als er op drie hoog een storing was, dan moesten we eerst met de lift naar beneden om een stofzuigerslang te halen. We bleven maar heen en weer lopen. Voor het 5S-project had iedereen wel ideeën om te verbeteren, maar die ideeën kwam maar niet bij
De situatie Toen Olam International in 1989 werd opgericht, opereerde de organisatie met slechts één product uit één land: de handel van cashewnoten van Nigeria naar India. Tegenwoordig is Olam een van dé leidende organisaties op het gebied van agricultuur. Olam Cocoa B.V. is de grootste gespecialiseerde leverancier van cacaobonen en cacaoproducten. Productiemedewerkers besteedden veel
Onze productieleider wilde gestructureerder gaan werken en altijd een auditwaardige fabriek hebben. Wij als productie wilden dat alle randzaken op dezelfde plek lagen en beschikbaar waren. Dit betreft onder andere stofzuigers, schoonmaakspullen en gereedschap.
Verbeteren is leuk! Dat lees je duidelijk terug in dit interview met Freek Gasseling van E.ON. Het is niet voor niets dat het Operational Excellence programma van E.ON heeft gezorgd voor een betere medewerkerstevredenheid. Al met al is dit een inspirerend interview waar de trots vanaf spat!
Bij E.ON heerste een aantal jaren geleden een angstcultuur. In 2015 startte E.ON met een Operational Excellence (OE) programma onder begeleiding van UPD. Een hogere klanttevredenheid, een hogere medewerkerstevredenheid en betere bedrijfsresultaten, dat waren de uitgangspunten. In deze reeks artikelen leest u over de ervaringen en resultaten van OE bij E.ON. In 2015 waren we
E.ON; Op het gebied van medewerker, klant en business hebben we veel kleine stappen gezet met grote resultaten!
Medewerkers zijn van doorslaggevend belang als het aankomt op klanttevredenheid en betere bedrijfsresultaten. In dit interview lees je het verhaal van Pim Beekman – teamleider afdeling Service Consumenten bij E.ON – en zijn ervaring met het Operational Excellence programma.
Het Operational Excellence programma van E.ON is een voorbeeld voor de hele sector. Lees hier over hoe Roel Meijerink, Algemeen Directeur tot 1 mei 2017 zijn ‘Lessons Learned’ beschrijft.
Amstelveen, 22 maart 2017 – UPD heeft de 4e plaats in de categorie Medium Sized workplaces van Best Workplaces 2017 van Nederland behaald. De lijst is samengesteld op basis van empirisch onderzoek van Great Place to Work® Nederland. Jaarlijks worden de hoogst scorende organisaties onderscheiden als Best Workplaces van Nederland. Afgelopen dinsdag werd de lijst van 2017 bekend gemaakt.
Lean Six Sigma in de industrie In de afgelopen jaren hebben de consultants van UPD verschillende bedrijven binnen de industriële sector geholpen bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen. Door middel van advies, training, ondersteuning en uitvoering helpen onze consultants nog dagelijks een aantal toonaangevende organisaties. Wij zijn er trots op dat onze systematische aanpak aanslaat bij
De RDW houdt in Nederland toezicht op de toelating van voertuigen. De dienst, met zo’n 1350 medewerkers, geeft zijn fiat aan voertuigen die de Nederlandse markt opkomen en houdt toezicht op de APK-keuringen. De uitgifte van de kentekencards vormde het Green Belt project van administratief medewerkster Yolanda Koopmans.
‘”Nee, Lean Operational Management (LOM) werkt niet binnen een afdeling als die van ons.” Natuurlijk zijn u en uw medewerkers bijzonder en vindt Lean haar oorsprong in een product-omgeving. Maar echt, als u het een eerlijke kans geeft weet ik zeker dat LOM ook u en uw medewerkers een stap effectiever maakt’, aldus Stefan de
Het aantal FTE zegt niet altijd wat over de doorvoersnelheid van orders. Dat ondervond een mediabedrijf aan den lijve. Vooral de orders van grote adverteerders liepen regelmatig vertraging op. En ondanks dat er steeds meer mensen aangenomen werden, werd het probleem er niet minder op.
UPD sleept voor het 4e jaar op rij een FD Gazellen Award in de wacht. Hiermee hoort UPD wederom bij de snelst groeiende bedrijven van Nederland.
Continu verbeteren staat niet gelijk aan grote veranderingen. Het staat juist voor verbeteren in kleine stapjes. Een proces van stap voor stap verbeteren in de organisatie om de concurrentie voor te blijven, dat is continu verbeteren.Kaizen versus innovatie. Lange termijn versus korte termijn. Dat is het grootste verschil als het gaat om zichtbaar resultaat behalen.
Operational Excellence is niet gemakkelijk te definiëren. De ene beschrijving is te breed geformuleerd, terwijl de andere de parameters weer zo smal zet, dat de ultieme definitie te geconcentreerd lijkt binnen deze scope. Dus waar draaien definities vaak op uit? ‘Wereldklasse’, ‘de beste zijn wereldwijd’ of ‘Excellence in alles wat we doen’. Deze kreten klinken wellicht
Verandering en transformatie. Zo op het eerste gezicht lijken deze termen vrijwel hetzelfde te betekenen. En ja, er zijn overeenkomsten. Maar ook cruciale verschillen, zeker binnen de Lean filosofie, waarin je ze zou kunnen zien als een Lean methode om iets te bewerkstelligen. Een Lean verandering richt zich veelal op het elimineren van verspillingen in
Als er ergens een noodzaak is om te continu verbeteren, is dat wel binnen de overheid. Digitalisering, sociaal demografische- en politieke ontwikkelingen hebben grote invloed op de dienstverlening. Traditionele modellen van procesinrichting, organisatie en leiderschap volstaan niet meer om te voldoen aan de klantwensen. We bevinden ons in een ‘verandering van tijdperk’: overheden zullen zichzelf
Ik zorg dat de onderste steen boven komt, vraag door waar nodig. Ik houd de scherpte erin en zorg voor een prettige sfeer. Met mijn enthousiasme neem ik teams vol energie mee. Wat doe je? Ik help docententeams bij het verbeteren van hun onderwijsproces. En ik sta zelf voor de klas, als leraar geschiedenis op
Ik ken het onderwijs van binnenuit. Ik heb gewerkt in het mbo en hbo als docent, teamleider, projectleider en als intern adviseur. Ik begrijp de dilemma’s van alle betrokkenen. Ik zie onverwachte verbanden, mogelijkheden en laat mensen daarmee aan de slag gaan. Verbeteren is vooral samen op pad gaan om tot goede antwoorden te komen
De ambitie van onze klanten is ons vertrekpunt. Het gaat niet om de aanpak en instrumenten van UPD, maar om de problemen waar onderwijsinstellingen mee worstelen.Wat speelt er in de sector? Welke veranderingen zien scholen of instellingen op zich afkomen? Welke politieke wind waait er? Wie zijn nu eigenlijk de klanten van het onderwijs en
De wereld verandert sneller dan ooit en dat heeft effect op onderwijsinstellingen. Hoe zorg je als onderwijsinstelling dat je continu waarde blijft bieden aan studenten? En hoe zorg je dat het onderwijs niet alleen van waarde is voor de student, maar ook voor de maatschappij en de arbeidsmarkt? Wij helpen onderwijsinstellingen en teams om vanuit
De open trainingen en maatwerkopleidingen van UPD dragen sinds 1 juli 2012 de Cedeo erkenning. Cedeo is een onafhankelijk intermediair die haar keurmerk verleent aan organisaties op basis van klanttevredenheid, kwaliteit, continuïteit en bedrijfsgerichtheid. Cedeo heeft begin 2016 op basis van interviews met deelnemers aan de maatwerk en open opleidingen de waardering voor onze opleidingen