Algemeen Archieven - UPD

Kaoutar Bouaoud

Kaoutar Bouaoud is een zeer ervaren professional met een Lean Six Sigma Black Belt certificering en een uitgebreide achtergrond in de chemische industrie. Als Sr. Lean Six Sigma Black Belt heeft Kaoutar een sterke passie voor het vinden van de rode draad in complexe processen en het optimaliseren van bedrijfsprestaties door middel van Lean en

Wytske Huizinga

Wytske Huizinga is een master Black Belt in Lean. Met haar enthousiaste en behulpzame aard streeft ze altijd naar resultaat door het creëren van flow en verbinding. Inmiddels heeft ze ruim 15 jaar werkervaring opgedaan in de uitzendwereld bij Randstad Groep Nederland, Royal FloraHolland en Conscia. Bij deze bedrijven is ze onder andere werkzaam geweest

Rolf van Lingen

Rolf van Lingen is een gepassioneerde en inspirerende trainer, coach en procesmanager. Hij realiseert impact bij zowel teams als organisaties op het gebied van Lean transformaties. Rolf doet dit door de mens, het proces, de dienstverlening en het innovatieve vermogen centraal te stellen in zijn aanpak. Deze geeft hij vorm vanuit zijn analytische inslag, drive

Martin de Ruiter

Martin de Ruiter is senior adviseur, trainer en acteur en heeft een jarenlange ervaring in de advies-en opleidingswereld. Hij werkt voor zowel profit als non-profit organisaties en is veelvuldig werkzaam als begeleider van management-en directieteams. Na vele jaren ervaring met organisatie-ontwikkeling waarbij hij de kracht van theater gebruikt is zijn bedrijf samen gegaan met een

Chris Hans Dirks

Chris Hans Dirks is een gedreven en ervaren veranderaar; een senior vol kinderlijke verwondering. Zijn bijna 30 jaar werkervaring heeft hij opgedaan in o.a. de overheid en de zakelijke dienstverlening. Hij heeft leidinggegeven aan specialisten en professionals en heeft zelf de rollen project/programmanager, crisismanager en verandermanager ingevuld. Verder was hij verantwoordelijk voor het implementeren en

Patrick Teters

Patrick is een gedreven, mensgerichte specialist in Lean en continu verbeteren, constant werkend aan verbetering van processen, standaarden en persoonlijke effectiviteit van mensen, dusdanig dat het hem niet meer lukt om het niet te doen. Verslaafd aan het creëren van excellente klantervaringen zowel voor interne als externe klanten en gepassioneerd over de “werking van de

Lejla Brouwer-Hadzialic

Lejla Brouwer-Hadzialic is een gedreven en ervaren veranderaar voor onderwijs. Haar werkervaring heeft zij opgedaan binnen de overheid, maakindustrie maar vooral in hoger onderwijs. Zij heeft leidinggegeven aan specialisten en professionals, heeft zelf de rollen project/programmanager ingevuld en onderwijs ontwikkeld en verzorgd. Verder was zij verantwoordelijk voor het implementeren van het Operational Excellence programma binnen

CEDEO-erkenning verlengd voor UPD

Als onderdeel van onze CEDEO erkenning is deze maand de tweejaarlijkse audit afgerond. Hieruit blijkt dat onze klanten ons beoordelen met een 9,3 voor incompany opleidingen en een 9,8 voor het open aanbod. Lees hier meer over deze resultaten.

Klaas Jansen

Klaas heeft meer dan 10 jaar werkervaring op het gebied van ‘continu verbeteren’. Bij zijn klanten kenmerkt hij zich door zijn open en eerlijke karakter, zijn resultaatgerichte, pragmatische aanpak en zijn nuchtere instelling. Klaas zoekt naar een oplossing die gedragen wordt door de medewerkers en daardoor in de praktijk werkt. De combinatie van de menselijke

Martin van den Berg

Door uitdagingen met liefde en volle overgave aan te gaan ontstaan de mooiste dingen. Ik benoem met oprechte interesse hetgeen dat normaal onbesproken blijft. Zo help ik individu, team en organisatie groeien en realiseer ik verbeterprojecten en breng ik verandering. Mijn veranderexpertise is vooral gericht op wendbare lerende organisatie waarin, naast efficiency en effectiviteit, het

Jeroen Aelen

In een wereld waarin continue verandering de norm is, is sneller tot testbare oplossingen komen belangrijk. Mensen prikkelen en motiveren om hiermee om te leren gaan, is iets waar ik veel energie uit haal. Je ziet me op mijn best met professionals en teams aan de slag, om samen processen en producten te vernieuwen en

Chantal van der Lelie

Vanuit mijn interesse in de dynamiek en de wederzijdse afhankelijkheid tussen mens(en) en organisatie heb ik in verschillende rollen binnen het HR en People & Change werkveld bij kunnen dragen aan het vormgeven, uitdragen en implementeren van HR beleid en thema’s. In mijn werk laat ik mij het meest omschrijven als een teamplayer waarbij ik

Casper Teeuwen

Casper Teeuwen is nieuwsgierig, kritisch en soms een beetje eigenwijs. In de jaren na zijn studie, heeft hij op diverse plekken ervaring opgedaan, als ontwerper, product manager en project engineer. Gedurende zijn carrière heeft hij zich ok verdiept in persoonlijk leiderschap en autonomie waardoor hij is uitgekomen bij Lean als organisatiestrategie. Bevangen door de principes,

Sprekersprofielen

De kennis, ervaring en persoonlijke benadering van onze trainers en consultants maakt ze erg gewild bij onze klanten. In de tijd die ze hier en daar vrij kunnen maken zijn ze beschikbaar als spreker of gastdocent. Ben je benieuwd of één van onze sprekers beschikbaar is voor jouw lezing, seminar of evenement? Neem dan contact

Weet jij of je verbeterteam wel wil verbeteren?

Misschien herken je dit wel: je trommelt collegae bij elkaar met als doel om samen te kijken naar hoe je het werk en de processen efficiënter, effectiever én – niet onbelangrijk – leuker kunt maken. Vol energie en enthousiasme gaan jullie aan de slag om dit project tot een succes te maken. Althans, dat is

Nut en noodzaak van Agile Leiderschap

Is Agile Leiderschap het zoveelste modewoord waar leidinggevenden mee om de oren worden geslagen? Voegt het echt iets toe aan het wendbaar maken van een organisatie? En zo ja, wat dan precies? We vragen het aan trainer en coach Jeroen Aelen en UPD-directeur Jof Houben.

De 7 pijlers voor goed presterende teams

Organisaties kunnen blijvend concurrentievoordeel creëren door de potentie van mensen te ontsluiten en de samenwerking binnen teams te optimaliseren. Lees hier de 7 pijlers die hier direct aan bijdragen.

Eerste hulp bij ongewenste resultaten

Als je begeleiding even niet het gewenste resultaat oplevert, wijt je dat misschien aan van alles en nog wat, maar niet aan jezelf. Toch vraagt professionalisering om zelfonderzoek en leren van je eigen fouten. Bijvoorbeeld met de methodiek ‘Reflecteren in Actie’.

(Semi-)Publieke sector

Organisaties in de (semi-)publieke sector worden steeds vaker beoordeeld op hun maatschappelijke impact. Daarbij hebben ze te maken met diverse factoren zoals de omgevingswet, veranderende eisen van burgers, digitalisering, samenwerking en financiële uitdagingen. Hoewel (semi-)publieke instellingen experts zijn in beleidsvorming, blijkt de uitvoering van dit beleid en de bijbehorende verander- en verbeterprogramma’s een complexe taak

Klanttevredenheid verhogen

Klanten zijn het bestaansrecht van iedere organisatie. Zoals Sam Walton (oprichter van Walmart) al stelde: “There is only one boss. The customer. And he can fire everybody in the company from the chairman on down, simply by spending his money somewhere else“. Klanttevredenheid verhogen gaat daarom over meer dan cadeautjes en aandacht. Om blijvend succesvol

Tips voor een stabiele verbinding tijdens videobellen

Omdat veel van onze dienstverlening tegenwoordig ook via Zoom en Microsoft Teams wordt aangeboden is een stabiele internetverbinding essentieel geworden om geconcentreerd deel te kunnen nemen aan deze sessies. Maar wat kun je doen wanneer je beeld hapert of je video vertraagd wordt afgespeeld? In dit artikel hebben we een aantal handige tips voor je

Veilig gebruikmaken van Zoom: 7 tips

Een groot deel van werkend Nederland zit momenteel thuis, met als gevolg dat veel bedrijven online videobellen om met elkaar in contact te blijven. Een prima oplossing mits je ook op een veilige manier gebruikmaakt van de verschillende toepassingen die worden aangeboden. Bij UPD maken we gebruik van Zoom en Microsoft Teams als tijdelijke oplossing

Jouw gegevens worden goed beveiligd

Nu steeds meer bedrijven en organisaties de wereld van online videobellen aan het ontdekken zijn komen er tegelijkertijd ook steeds meer vragen rondom databeveiliging bij deze manier van communiceren. Bij UPD maken we gebruik van de virtuele mogelijkheden van Zoom en Microsoft Teams om coachingssessies en Virtual Classrooms-opleidingen in aan te bieden. Op deze pagina

Gratis Lean-events UPD

Let op: Onze gratis events zijn geheel kosteloos, maar niet vrijblijvend. De bevestiging van jouw deelname betekent dat wij rekenen op jouw komst. Je kunt je afmelden tot uiterlijk 14 dagen vóór een gratis event door een mail te sturen naar thespark@upd.nl. Voor alle afmeldingen daarna – op bij no-show – brengen wij een bedrag

Download de Scrumguide

In de Scrumguide leggen Ken Schwaber en Jeff Sutherland de basiselementen van Scrum uit. Je vindt hierin alle informatie over de Events, Meetings, Rollen en Lijsten. Het lezen van de Scrumguide is goede start voor iedereen die actief is in een team dat met Scrum wil gaan werken. Klik hier om de gids te downloaden

Download de Quickscan Factsheet

Continu vernieuwen en verbeteren; iedereen kan zich wel een beeld vormen bij het belang hiervan. Maar als (programma)manager, MT-lid of directielid wil je ook weten wat het potentieel is binnen de organisatie, voordat er investeringen gedaan worden in verbeterprogramma’s en interventies. Dat is exact waar de Quickscan voor ingezet wordt. Deze scan brengt snel en

Download de Scrum Roadmap

Steeds meer organisaties willen én gaan vandaag de dag aan de slag met Scrum. En dat is niet zo gek. In een tijdperk waarin de klantvraag continu verandert is flexibiliteit de basis voor succesvolle organisaties. Logisch gevolg is dat veel werknemers zich laten bijscholen tot Scrum Master of Product Owner, om vervolgens de geleerde methodieken

Download: Whitepaper Policy Deployment

Policy Deployment is geen rocket science, het is een kwestie van de juiste dingen op het juiste moment doen. Om dit inzichtelijk te maken hebben we bij UPD het transformatiemodel ontwikkeld. Deze visuele weergave van de ideale situatie maakt voor iedereen, op alle niveaus, inzichtelijk hoe verbeteringen in de breedste zin een bijdrage leveren aan

Jouw Scrum Team klaarstomen voor succes

Scrum Team klaarmaken voor succes
Een Scrum Team heeft vertrouwen en structuur nodig om goed te kunnen functioneren. Je backlog kan geweldig in elkaar zitten en de stakeholders kunnen nog zo betrokken zijn, maar zonder goed functionerende teamprocessen gaat er geen werk ‘klaar’ komen. Teams leren in deze fase hun kennis van Scrum toe te passen in de praktijk door

Theoriegedeelte opleidingen nu online beschikbaar voor cursisten

Om relevant te blijven in een continu veranderende markt is het volgen van een opleiding naast je werk een uitstekende investering. Het vinden van de juiste balans tussen werk en privé is hierbij de uitdaging. Om cursisten hierin te ondersteunen, maar zeker ook om de kwaliteit van onze opleidingen verder te optimaliseren, wordt het theoriedeel

“5S bracht ons de basis voor veranderen”

In de woorden van UPD: veranderen is nog niet makkelijk! Dit geldt zeker voor een fabriek waar de productie 24/7 draait, 365 dagen in het jaar. De productie zelf bestaat weer uit 5 ploegen, bijna allemaal ‘eilanden’. Naast productie is er ook de afdeling onderhoud en techniek. Ons doel was om aan de hand van

Ik heb geleerd om dieper te gaan en tot de bronoorzaak te komen

Bij E.ON heerste een aantal jaren geleden een angstcultuur. In 2015 startte E.ON met een Operational Excellence (OE) programma onder begeleiding van UPD. Een hogere klanttevredenheid, een hogere medewerkerstevredenheid en betere bedrijfsresultaten, dat waren de uitgangspunten. In deze reeks artikelen leest u over de ervaringen en resultaten van OE bij E.ON. In 2015 waren we

Het doel is dat 60 medewerkers fik in de ogen krijgen!

Medewerkers zijn van doorslaggevend belang als het aankomt op klanttevredenheid en betere bedrijfsresultaten. In dit interview lees je het verhaal van Pim Beekman – teamleider afdeling Service Consumenten bij E.ON – en zijn ervaring met het Operational Excellence programma.

Lessons learned

Het Operational Excellence programma van E.ON is een voorbeeld voor de hele sector. Lees hier over hoe Roel Meijerink, Algemeen Directeur tot 1 mei 2017 zijn ‘Lessons Learned’ beschrijft.

Onze opdrachtgevers

In de afgelopen jaren hebben we een groot aantal organisaties in de industrie en logistiek. Onze opdrachtgevers vormen een mooie mix van organisaties in: Productie Opslag en overslag Food Metaal Chemie Supply Chain Op deze pagina staat een selectie van opdrachtgevers waar we enorm trots op zijn. Ben je op zoek naar specifieke referentie of

De nieuwe overheid

Als er ergens een noodzaak is om te continu verbeteren, is dat wel binnen de overheid. Digitalisering, sociaal demografische- en politieke ontwikkelingen hebben grote invloed op de dienstverlening. Traditionele modellen van procesinrichting, organisatie en leiderschap volstaan niet meer om te voldoen aan de klantwensen. We bevinden ons in een ‘verandering van tijdperk’: overheden zullen zichzelf

Onderwijs

Het onderwijs in Nederland staat voor uitdagende vraagstukken in een snel veranderende wereld. Onderwerpen als gepersonaliseerd leren, een professionele kwaliteitscultuur, veranderende onderwijsbehoeften, teams aan zet en de werkdruk van docenten leggen een steeds grotere druk op onderwijsbesturen en directies. Door te transformeren naar een cultuur van continu verbeteren zorgen onderwijsinstellingen dat zij om kunnen gaan