Algemeen
Slimmer vastgoedbeheer begint met data
Generatieve AI: de digitale revolutie
Waarom het onderhoudsproces van woningcorporaties vastloopt
UPD en Fernwood Changemakers slaan handen ineen
UPD en Fernwood Changemakers hebben de handen ineengeslagen om organisaties en leiders te ondersteunen bij duurzame transformatie en blijvende verandering. In een wereld waar verandering de enige constante is, vraagt succesvol leiderschap om zowel strategische scherpte als innerlijke groei. UPD brengt haar expertise op het gebied van operational excellence, continu verbeteren en verandermanagement in. Door
Eenzaam aan de top
UPD voor derde jaar op rij nummer 1 Lean & Lean Six Sigma-adviesbureau van Nederland
De strategische uitdagingen en kansen voor woningcorporaties
Woningcorporaties staan voor unieke uitdagingen en kansen in de huidige markt, gekenmerkt door stijgende bouwkosten, verouderde woningen en toenemende druk om te verduurzamen. Een SWOT-analyse (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) biedt inzicht in deze situatie en helpt om strategieën te ontwikkelen die kunnen bijdragen aan duurzame en efficiënte woningvoorziening. In dit artikel bespreken we deze SWOT-analyse
“UPD helpt ons te groeien naar de wendbare en effectieve organisatie die wij willen zijn”
Samenwerken aan een Lerende Organisatie
UPD officieel trainingspartner van de Obeya Association
Loenen a/d Vecht – UPD is trots te kunnen aankondigen dat het officieel trainingspartner is geworden van de internationaal erkende Obeya Association. Deze samenwerking betekent dat UPD nu gelicentieerd is om het keurmerk van de Obeya Association te voeren. Het Obeya curriculum wordt toegevoegd als belangrijk element aan het brede aanbod van trainingen en opleidingen
UPD ontvangt opnieuw Cedeo-keurmerk voor opleidingen
Summercourses: doorloop versneld je Lean- of Lean Six Sigma Green Belt-opleiding
Verweesd onderwijsteam nu voorbeeld van succesvolle transformatie
Terugblik: de hoogtepunten van het ‘Green Improvement’ Event
Event: “Green Improvement” | 16 april 2024 | Utrecht
Zo wordt VORM kampioen betaalbare woningen
Leiderschapstraject voor teamcoaches – Wesley van der Woldt
Succesvolle implementatie van continu verbeteren
Eerste inzichten landelijke benchmark continu verbeteren
Kaoutar Bouaoud
Kaoutar Bouaoud is een zeer ervaren professional met een Lean Six Sigma Black Belt certificering en een uitgebreide achtergrond in de chemische industrie. Als Sr. Lean Six Sigma Black Belt heeft Kaoutar een sterke passie voor het vinden van de rode draad in complexe processen en het optimaliseren van bedrijfsprestaties door middel van Lean en
Benchmarkonderzoek – Volwassenheid van continu verbeteren
Wytske Huizinga
Ontwikkeling van een curriculum dat het verbeterprogramma ondersteunt
Rondetafelbijeenkomst “Ontwikkelen van een curriculum dat het verbeterprogramma ondersteunt”
Het teamrolmodel van Belbin
Rolf van Lingen
Martin de Ruiter
Patrick Teters
CEDEO-erkenning verlengd voor UPD
Klaas Jansen
Jeroen Aelen
Casper Teeuwen
Sprekersprofielen
De kennis, ervaring en persoonlijke benadering van onze trainers en consultants maakt ze erg gewild bij onze klanten. In de tijd die ze hier en daar vrij kunnen maken zijn ze beschikbaar als spreker of gastdocent. Ben je benieuwd of één van onze sprekers beschikbaar is voor jouw lezing, seminar of evenement? Neem dan contact
Weet jij of je verbeterteam wel wil verbeteren?
Misschien herken je dit wel: je trommelt collegae bij elkaar met als doel om samen te kijken naar hoe je het werk en de processen efficiënter, effectiever én – niet onbelangrijk – leuker kunt maken. Vol energie en enthousiasme gaan jullie aan de slag om dit project tot een succes te maken. Althans, dat is
Welkom in de VUCA-wereld
Nut en noodzaak van Agile Leiderschap
‘Door slimmer te werken, spelen we capaciteit vrij.’
De 7 pijlers voor goed presterende teams
Onderzoek naar leidinggeven op afstand
Eerste hulp bij ongewenste resultaten
Versterking op het gebied van Agile, teamcoaching en verandermanagement
(Semi-)Publieke sector
Organisaties in de (semi-)publieke sector worden steeds vaker beoordeeld op hun maatschappelijke impact. Daarbij hebben ze te maken met diverse factoren zoals de omgevingswet, veranderende eisen van burgers, digitalisering, samenwerking en financiële uitdagingen. Hoewel (semi-)publieke instellingen experts zijn in beleidsvorming, blijkt de uitvoering van dit beleid en de bijbehorende verander- en verbeterprogramma’s een complexe taak
Klanttevredenheid verhogen
Klanten (intern en extern) zijn het bestaansrecht van iedere organisatie. Zo hoog mogelijke klanttevredenheid is daarmee dan ook de meest effectieve route naar een gezonde en succesvolle organisatie. En omgekeerd is een te lage klanttevredenheid een garantie voor slechte bedrijfsresultaten. Een organisatie waarbinnen het creëren van klantwaarde centraal heeft een solide basis voor groei en
Tips voor een stabiele verbinding tijdens videobellen
Omdat veel van onze dienstverlening tegenwoordig ook via Zoom en Microsoft Teams wordt aangeboden is een stabiele internetverbinding essentieel geworden om geconcentreerd deel te kunnen nemen aan deze sessies. Maar wat kun je doen wanneer je beeld hapert of je video vertraagd wordt afgespeeld? In dit artikel hebben we een aantal handige tips voor je
Veilig gebruikmaken van Zoom: 7 tips
Een groot deel van werkend Nederland zit momenteel thuis, met als gevolg dat veel bedrijven online videobellen om met elkaar in contact te blijven. Een prima oplossing mits je ook op een veilige manier gebruikmaakt van de verschillende toepassingen die worden aangeboden. Bij UPD maken we gebruik van Zoom en Microsoft Teams als tijdelijke oplossing
Jouw gegevens worden goed beveiligd
Nu steeds meer bedrijven en organisaties de wereld van online videobellen aan het ontdekken zijn komen er tegelijkertijd ook steeds meer vragen rondom databeveiliging bij deze manier van communiceren. Bij UPD maken we gebruik van de virtuele mogelijkheden van Zoom en Microsoft Teams om coachingssessies en Virtual Classrooms-opleidingen in aan te bieden. Op deze pagina
Gratis Lean-events UPD
Let op: Onze gratis events zijn geheel kosteloos, maar niet vrijblijvend. De bevestiging van jouw deelname betekent dat wij rekenen op jouw komst. Je kunt je afmelden tot uiterlijk 14 dagen vóór een gratis event door een mail te sturen naar thespark@upd.nl. Voor alle afmeldingen daarna – op bij no-show – brengen wij een bedrag
UPD-experts in te huren als gastspreker
Download de Scrumguide
In de Scrumguide leggen Ken Schwaber en Jeff Sutherland de basiselementen van Scrum uit. Je vindt hierin alle informatie over de Events, Meetings, Rollen en Lijsten. Het lezen van de Scrumguide is goede start voor iedereen die actief is in een team dat met Scrum wil gaan werken. Klik hier om de gids te downloaden
Download de Quickscan Factsheet
Continu vernieuwen en verbeteren; iedereen kan zich wel een beeld vormen bij het belang hiervan. Maar als (programma)manager, MT-lid of directielid wil je ook weten wat het potentieel is binnen de organisatie, voordat er investeringen gedaan worden in verbeterprogramma’s en interventies. Dat is exact waar de Quickscan voor ingezet wordt. Deze scan brengt snel en
Download de Scrum Roadmap
Steeds meer organisaties willen én gaan vandaag de dag aan de slag met Scrum. En dat is niet zo gek. In een tijdperk waarin de klantvraag continu verandert is flexibiliteit de basis voor succesvolle organisaties. Logisch gevolg is dat veel werknemers zich laten bijscholen tot Scrum Master of Product Owner, om vervolgens de geleerde methodieken
Korte termijnfocus: de beste manier om je bedrijf om zeep te helpen
Download: Whitepaper Policy Deployment
Policy Deployment is geen rocket science, het is een kwestie van de juiste dingen op het juiste moment doen. Om dit inzichtelijk te maken hebben we bij UPD het transformatiemodel ontwikkeld. Deze visuele weergave van de ideale situatie maakt voor iedereen, op alle niveaus, inzichtelijk hoe verbeteringen in de breedste zin een bijdrage leveren aan
Jouw Scrum Team klaarstomen voor succes
Theoriegedeelte opleidingen nu online beschikbaar voor cursisten
Mix van methodieken noodzakelijk in een snel veranderde markt
Robots aan de basis van volgende efficiencyslag op kantoor
“5S bracht ons de basis voor veranderen”
In de woorden van UPD: veranderen is nog niet makkelijk! Dit geldt zeker voor een fabriek waar de productie 24/7 draait, 365 dagen in het jaar. De productie zelf bestaat weer uit 5 ploegen, bijna allemaal ‘eilanden’. Naast productie is er ook de afdeling onderhoud en techniek. Ons doel was om aan de hand van
Er is niets leukers dan je eigen werk en resultaten te verbeteren!
Verbeteren is leuk! Dat lees je duidelijk terug in dit interview met Freek Gasseling van E.ON. Het is niet voor niets dat het Operational Excellence programma van E.ON heeft gezorgd voor een betere medewerkerstevredenheid. Al met al is dit een inspirerend interview waar de trots vanaf spat!
Ik heb geleerd om dieper te gaan en tot de bronoorzaak te komen
Bij E.ON heerste een aantal jaren geleden een angstcultuur. In 2015 startte E.ON met een Operational Excellence (OE) programma onder begeleiding van UPD. Een hogere klanttevredenheid, een hogere medewerkerstevredenheid en betere bedrijfsresultaten, dat waren de uitgangspunten. In deze reeks artikelen leest u over de ervaringen en resultaten van OE bij E.ON. In 2015 waren we
Op het gebied van medewerker, klant en business hebben we veel kleine stappen gezet met grote resultaten!
E.ON; Op het gebied van medewerker, klant en business hebben we veel kleine stappen gezet met grote resultaten!
Het doel is dat 60 medewerkers fik in de ogen krijgen!
Medewerkers zijn van doorslaggevend belang als het aankomt op klanttevredenheid en betere bedrijfsresultaten. In dit interview lees je het verhaal van Pim Beekman – teamleider afdeling Service Consumenten bij E.ON – en zijn ervaring met het Operational Excellence programma.
Lessons learned
Het Operational Excellence programma van E.ON is een voorbeeld voor de hele sector. Lees hier over hoe Roel Meijerink, Algemeen Directeur tot 1 mei 2017 zijn ‘Lessons Learned’ beschrijft.
Onze opdrachtgevers in de industrie en logistieke sector
In de afgelopen jaren hebben we een groot aantal organisaties in de industrie en logistiek. Onze opdrachtgevers vormen een mooie mix van organisaties in: Productie Opslag en overslag Food Metaal Chemie Supply Chain Op deze pagina staat een selectie van opdrachtgevers waar we enorm trots op zijn. Ben je op zoek naar specifieke referentie of
De nieuwe overheid
Als er ergens een noodzaak is om te continu verbeteren, is dat wel binnen de overheid. Digitalisering, sociaal demografische- en politieke ontwikkelingen hebben grote invloed op de dienstverlening. Traditionele modellen van procesinrichting, organisatie en leiderschap volstaan niet meer om te voldoen aan de klantwensen. We bevinden ons in een ‘verandering van tijdperk’: overheden zullen zichzelf
Onderwijs
Het onderwijs in Nederland staat voor uitdagende vraagstukken in een snel veranderende wereld. Onderwerpen als gepersonaliseerd leren, een professionele kwaliteitscultuur, veranderende onderwijsbehoeften, teams aan zet en de werkdruk van docenten leggen een steeds grotere druk op onderwijsbesturen en directies. Door te transformeren naar een cultuur van continu verbeteren zorgen onderwijsinstellingen dat zij om kunnen gaan
+++++