UPD ontvangt opnieuw Cedeo-keurmerk voor opleidingen

Continuïteit en praktijkgerichtheid sleutels tot succes volgens onafhankelijk klanttevredenheidsonderzoek

UPD heeft voor de komende twee jaar opnieuw het predicaat ‘Cedeo-erkend’ ontvangen. “Met trots kunnen we bevestigen dat UPD opnieuw de Cedeo-erkenning heeft ontvangen,” vertelt Peter Potters, directeur academy bij UPD. “Deze erkenning is een prachtige bevestiging van het vertrouwen en de waardering die onze klanten hebben voor de kwaliteit van onze opleidingen.”

Predicaat 'Cedeo-erkend'

Cedeo, een autoriteit op het gebied van kwaliteitskeurmerken voor opleidingsinstituten en HR-dienstverleners, voert klanttevredenheidsonderzoeken uit om zodoende zicht te bieden op de kwaliteit van organisaties die opleidingen verzorgen. Slechts zo’n 800 van de naar schatting 8.500 commerciële opleidingsinstituten in Nederland zijn in het bezit van deze erkenning. Potters benadrukt: “Sinds 2012 mogen wij het ‘Cedeo-erkend’ keurmerk voeren. Dit geldt voor zowel het open aanbod als de opleidingen die we bij bedrijven intern (incompany) verzorgen. De audit om dit keurmerk te mogen blijven voeren wordt elke twee jaar uitgevoerd. Dat we ook nu weer het predicaat hebben ontvangen is de bevestiging van de mensen die wij dagelijks opleiden dat wij leveren wat van ons verwacht wordt. Een prachtige prestatie.”

Incompany: training & opleiding op maat

Het predicaat ‘Cedeo-erkend’ geeft inkopers de garantie dat minimaal 80% van onze klanten ‘tevreden tot zeer tevreden’ is over onze opleidingen. Een krachtige aanbeveling door inkopers voor collega-inkopers.

Binnen ons open opleidingsaanbod bieden we een breed scala aan opleidingen aan op het gebied van continu verbeteren en vernieuwen. Door de gemêleerde groepsamenstelling van deze opleidingen bieden we cursisten de kans om uitgebreide intervisie te hebben met de medecursisten. We maken de kennis toepasbaar en leren de vaardigheden om deze kennis toe te passen. Echter de casuïstiek blijft altijd generiek.

Uit ervaring weten we dat cursisten beter en sneller leren met herkenbare casuïstiek uit de eigen praktijk. Dat doen we in onze maatwerk incompany opleidingen. Alle praktijkvoorbeelden, uitdagingen en verbeterkansen worden gebaseerd op de huidige situatie van de organisatie. Cursisten oefenen dus met herkenbare casussen, wat er voor zorgt dat zij sneller en effectiever de kennis in praktijk kunnen brengen.

Voor organisaties zijn de incompany trainingen vaak voordeliger dan het open opleidingsaanbod. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op via het tel. 020 345 3015. Klik voor meer informatie over onze maatwerkopleidingen op onderstaande knop.

Meer over Incompany Training & Opleiding


Maatwerk en kwaliteit

Het klanttevredenheidsonderzoek van Cedeo toont aan dat UPD hoog scoort op verschillende aspecten van haar dienstverlening. Klanten prijzen het bedrijf om de deskundigheid en betrokkenheid van de opleiders, de kwaliteit van het opleidingsmateriaal, en de maatwerkoplossingen die specifiek op hun behoeften zijn afgestemd.

“De kwaliteit van de opleiding is erg goed. De leeractiviteiten zijn uitstekend. Het is heel toepasbaar.”

Een klant geeft aan: “UPD is voor ons al jaren preferred supplier,” en een ander merkt op: “De kwaliteit van de opleiding is erg goed. De leeractiviteiten zijn uitstekend. Het is heel toepasbaar.”

“Het programma was een goede vertaling van onze vraag.”

UPD onderscheidt zich door de combinatie van theorie en praktijk. Het instituut biedt individuele coaching aan om deelnemers te begeleiden bij de toepassing van het geleerde in de praktijk. Dit maatwerk wordt door klanten gewaardeerd. “Het programma was een goede vertaling van onze vraag”, aldus een klant. De flexibiliteit van UPD wordt ook geprezen: “Ze zijn heel flexibel in het doen van toevoegingen.”

Continu evalueren als standaard

Naast de hoge scores op klanttevredenheid, benadrukt Cedeo ook de continuïteit en bedrijfsgerichtheid van UPD. Het bedrijf monitort continu de kwaliteit van haar diensten door middel van evaluaties met opdrachtgevers, deelnemers en trainers. Deze gegevens worden maandelijks geanalyseerd om ervoor te zorgen dat de dienstverlening blijft voldoen aan de hoge standaard. “Alle facetten van onze dienstverlening zijn meegenomen in de interviews en scores voor deze erkenning”, voegt Potters toe.

UPD speelt ook in op markttrends en klantbehoeften door flexibele oplossingen aan te bieden, zoals online trainingen, microlearnings, webinars, opleidingen op maat en 1-daagse trainingen op het gebied van data-analyse, teamontwikkeling en verandermanagement. Dit adaptieve aanbod zorgt ervoor dat UPD de klant optimaal blijft bedienen.

Op basis van de positieve resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek heeft Cedeo besloten om UPD opnieuw te erkennen. Met deze erkenning mag UPD het predicaat ‘Cedeo-erkend’ opnieuw gebruiken voor de periode van twee jaar. Potters sluit af: “Daarom wil ik nogmaals een groot compliment en een megadankjewel geven aan alle collega’s voor het behalen van deze fantastische Cedeo-erkenning.”

Meer weten?

De volledige onderzoeksresultaten kun je lezen in het officiële Cedeo-rapport.