Ik ben een zij-instromer uit het bedrijfsleven en heb het bedrijfsmatig werken wel in mijn genen zitten. De basis ligt in het omgaan met elkaar. Afspraken maken én nakomen, doen wat je zegt en zeggen wat je doet. Onze opleidingen waren vrij individualistisch, ieder voor zich, ieder z’n eigen lessen. Ons team bestaat uit 24
Ik ben hier vijf maanden geleden begonnen en ik zag een team met een enorme berg passie voor de student, voor het vak, voor de koppeling met het bedrijvenveld. Daarnaast was er veel pijn uit het verleden. Diverse gebeurtenissen in het verleden hebben ertoe geleid dat het team zich niet serieus genomen voelde. Dan is
Vorig jaar was het proces rond het samenstellen van het nieuwe curriculum niet op een goede manier gegaan. Toen hebben we als team afgesproken om alle processen op een andere manier op te zetten. Er was groot draagvlak voor verandering in het team, geboren uit nood en betrokkenheid. Een echte kentering in cultuur, waarbij teamleden
In september 2017 zijn wij als transitiedirecteuren aangesteld om beweging in de organisatie te creëren en die te kaderen richting meer kwaliteit. Ik zag dat we als eerste het kwaliteitsbewustzijn in de hele organisatie moesten aanpakken. UPD stelde daarop voor om met het nieuwe kwaliteitsmodel ‘Stuur op je eigen kwaliteitscultuur’ portretten te maken van alle
Met het kwaliteitsverbeterprogramma Arcus 3.0 worden teams in the lead, leren van en met elkaar en continu verbeteren gestimuleerd.
Vanaf 2017 zet Arcus in op een ontwikkelgerichte transitie waarin gericht wordt op het werken aan de kwaliteitscultuur binnen alle niveaus van de instelling. Lees hier meer over de aanpak bij Arcus College.
Het zelfportret geeft onderwijsteams per aspect een indruk van de fase waarin het team zich bevindt. Het resultaat moet het team uitnodigen om verder te ontwikkelen en heeft een lerend effect. Het team krijgt inzicht in wat er nodig is om van Fase X naar Fase Y te groeien. Voorbeeld van het fasemodel Onder aspect
Lees hier het klantverhaal van de HvA over de eerste stappen van het operationaliseren van de verbeterstrategie binnen de organisatie.
Direct inzicht in de resultaten van (onderwijs)teams en in hoeverre zij zelfstandig de eigen kwaliteit bewaken? Het teamportret geeft snel het gewenste inzicht. En, op basis van de bevindingen worden direct de interventies bepaald die nodig zijn om de gewenste resultaten te behalen. Kortom, een uniek ontwikkelmodel voor teams binnen het onderwijs van docententeams tot
Je naam staat op een stickertje en bij de volgende meeting moet je vertellen wat je hebt gedaan Het rendement in de BOL opleiding Bouwtechniek was niet goed, er was te veel uitval. Onder begeleiding van UPD is het hele team met behulp van MBObeter gaan analyseren op een manier dat je constant iets uitsluit.