Onderwijs - klantverhalen en businesscases Archieven - UPD

Slimmer examineren bij de HAN

Lees hoe de examencommissie van de Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN) met behulp van continu verbeteren en slimmer werken hun werkprocessen optimaliseerde, waardoor ze de toegenomen werkzaamheden binnen de gestelde tijd konden uitvoeren.

Strategische positionering rondom studenten

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we ons imago en onze positie versterken als college Zorg en Welzijn? En hoe zorgen we dat studenten vaker voor onze instelling kiezen? Deze vragen van mboRijnland aan UPD vormden het startpunt voor een strategisch besluitvormingstraject.

Kwaliteitsverbetering bij ROC Nijmegen

proces verbetering ROC Nijmegen
Hoe kunnen we de kwaliteit van ons onderwijs structureel verbeteren? Dat was de vraag waarmee het Team Pedagogisch Werk van ROC Nijmegen bij UPD aanklopte. Met een nieuwe verbeterplan op zak, wist het team flinke stappen te zetten.

E-Learning bij Saxion

Voor Saxion hebben we onze E-learning omgeving volledig ingericht op de wensen en doelen van de instelling. Lees er hier meer over.

Lean werken bij de Universiteit Maastricht

Maastricht University is 4 jaar geleden gestart met het toepassen van Lean in de dagelijkse werkpraktijk. Bekijk hier hoe de afgelopen 4 jaar verlopen zijn en wat de resultaten zijn voor jongste en meest internationale universiteit van ons land.

Blijvende verandercapaciteit opbouwen

Een onvoldoende beoordeling door de inspectie, huisvestingsperikelen en een nijpende financiële situatie: ROC Leiden had het een aantal jaar geleden heel moeilijk. Lees hier de klantverhalen over hoe MBObeter ze heeft geholpen om weer de juiste weg in te slaan.

“Lean geeft je het bewustzijn van de alledaagse verbeteringen”

Tessa Tempel, Functioneel Beheerder, vertelt: ik houd me bezig met het onderhouden en ontwikkelen van het HRM pakket. Ik kwam binnen bij het ROC van Twente en rolde direct in het veranderproces en het project Lean & Green. Ik zag hoe ingewikkeld de P&O processen ingericht waren en hoe lang de doorlooptijd was. Het was

“De dynamiek is nu zo anders!”

Marinus van Petegem, interim hoofd personeels- en salarisadministratie vertelt: tijdens een eerdere interim-opdracht zag ik dat het ROC van Twente goed door de afdeling Personeels- en Salarisadministratie (PSA) werd ondersteund, maar ook dat er nog een hoop moest gebeuren. Formulieren werden voor verschillende zaken gebruikt en er moesten wel vier handtekeningen onder. Het was een