Onderwijs Archive - Pagina 3 van 7 - UPD

Thema’s binnen het onderwijs

De onderwijssector is continu in beweging. Fusies, centralisatie en decentralisatie zijn aan de orde van de dag. Daarbij is de onderwijssector uniek door de complexiteit van de stakeholders. Behalve de traditionele klant – de leerling – heeft de sector te maken met externe stakeholders als de onderwijsinspectie. Door onze uitgebreide ervaring in de sector is

Download de brochure “Resultaatgerichte Zelfsturing”

Met ‘resultaatgerichte (zelf)sturing voor onderwijsteams’ helpt UPD teams in het onderwijs om effectief samen te werken bij het realiseren van kwaliteitsverbeteringen. Teamleden krijgen grip op hun werk en leren hoe ze zelf de juiste focus kunnen leggen op de team- en onderwijsdoelstellingen. We geven teams de kennis, tools en middelen om de kwaliteitscultuur verder vorm

Download het boekje “Betekenisvol Teamplan”

Bij UPD geloven we dat teams binnen het onderwijs prima in staat zijn om een teamplan op te stellen waarmee ze zelf hun onderwijskwaliteit kunnen bewaken en verbeteren. Met de methode ‘Betekenisvol Teamplan’ zorgen we dat het teamplan waarde toevoegt, direct toepasbaar is en gedragen wordt door het team. Tegelijkertijd kan het teamplan gebruikt worden

Betekenisvol Teamplan

Een teamplan dat écht gaat over de belangrijkste uitdagingen binnen het team. Waar doordachte analyses aan ten grondslag liggen en waar de opgestelde verbeteracties direct de obstakels binnen het team aanpakken. Een teamplan waar de docenten in het team achter staan en waar ze voor willen gaan. Kortom een plan dat waarde toevoegt voor de

Resultaatgerichte zelfsturing voor onderwijsteams

Digitaal werken gaat prima. Maar geldt dat ook voor digitaal samenwerken om de onderwijskwaliteit te verbeteren? Zowel voor het dagelijks werk als voor het teamplan? Wij zien dat onderwijsteams worstelen met samenwerken op afstand. Hoe worden of blijven zij een écht team? En hoe zorgen ze – ook op afstand – dat zij waarde blijven

Download de brochure “Teamportret voor Onderwijsteams”

Bij UPD geloven we dat alle teams binnen het onderwijs prima in staat zijn om zelf regie te voeren over de eigen kwaliteitszorg en de aanwezige kwaliteitscultuur. Daarom hebben wij een methode ontwikkeld om teams deze regie ook daadwerkelijk te geven. Voor iedereen die wilt weten waar het Teamportret precies voor wordt ingezet, hoe de