Hoe zorgen we dat onderwijs beter aansluit op de wensen en behoeften van de student? En hoe zorgen we tegelijkertijd dat het onderwijs als geheel wendbaar wordt zodat we continu kunnen aansluiten op de ontwikkelingen om ons heen?
Gepersonaliseerd leren is voor veel onderwijsinstellingen een belangrijk strategisch onderwerp. Bekijk hier 5 aandachtspunten.
Een verbeterproject uit het boekje bij Albeda. Lees hier hoe een gestructureerde aanpak, goede samenwerking en de toepassing van Lean hebben geleid tot een forse besparing.
In de september uitgave van het vakblad profiel is een artikel verschenen over Gepersonaliseerd Leren bij Vista College. Download het hier!
‘Hoe kunnen we groeien naar een lerende organisatie met een betere kwaliteitszorg?’ Dat was de vraag van het Koning Willem 1 College aan UPD en iPM Partners. Gezamenlijk gingen ze in 2019 aan de slag om het werk op deze onderwijsinstelling elke dag een beetje beter te doen.
Voor Saxion hebben we onze E-learning omgeving volledig ingericht op de wensen en doelen van de instelling. Lees er hier meer over.
Maastricht University is 4 jaar geleden gestart met het toepassen van Lean in de dagelijkse werkpraktijk. Bekijk hier hoe de afgelopen 4 jaar verlopen zijn en wat de resultaten zijn voor jongste en meest internationale universiteit van ons land.
Het vernieuwde onderzoekskader van de inspectie geeft een nieuwe impuls aan het werken aan excellent onderwijs. Lees hier waarom.
Veel onderwijsteams en instellingen zijn momenteel bezig met een beweging richting gepersonaliseerd leren. Maar is deze beweging volgens een heldere koers? Waar de acties logisch en gepland zijn? En weet iedereen wat er van hem of haar wordt verwacht op het gebied van gepersonaliseerd leren? Met onze scan op het gebied van gepersonaliseerd leren krijgen
In toenemende mate maken onderwijsinstellingen een beweging richting gepersonaliseerd leren. Met gepersonaliseerd leren worden leerlijnen meer aangepast aan de behoeftes van de (individuele) student. Een mooie ontwikkeling voor de student, maar een forse uitdaging voor veel onderwijsteams en onderwijsinstellingen. De beweging richting gepersonaliseerd leren vraagt namelijk nogal wat de instelling en de teams. Meer dan