Derde plek voor UPD als enabler van digitale transformaties

Derde plek voor UPD als ‘enabler’ voor digitale transformaties bij klanten

Volgens onderzoek van de Universiteit van Amsterdam

Amsterdam, 28-03-2022

Het Amsterdam Centre for Business Innovation van de UvA heeft in de DX300 de kwaliteit van zakelijke dienstverleners die een bijdrage leveren aan de digitale transformatie bij hun klanten onderzocht. In de sector strategie- en organisatieadvies komt UPD ‘overall’ op de derde plaats, na Deloitte en KPMG.

Derde plek voor UPD als ‘enabler’ voor digitale transformaties bij klanten

De ranking is tot stand gekomen door de beoordelingen van 520 zakelijke beslissers, die vanuit hun rol relaties onderhouden met dienstverleners. Zij hebben de dienstverleners beoordeeld op vieronderdelen; ‘samenwerking met hun klanten’, ‘expertise op het gebied van digitale transformatie’, ‘kwaliteit van de diensten’ en ; de mate waarin de transformatie bijdraagt aan betere resultaten’. UPD is hier als volgt beoordeeld:

  • Samenwerking: #5 (4 van 5 sterren)
  • Expertise: #3 (4 van 5 sterren)
  • Kwaliteit: #2 (4 van 5 sterren)
  • Resultaten: #1 (4 van 5 sterren)

Met deze beoordeling eindigt UPD net achter Deloitte en KPMG.

Digitale oplossingen als middel

De erkenning wordt bij training- en consultingbureau UPD met trots ontvangen. Erwin Rexwinkel, partner bij UPD: “Digitalisering is op een natuurlijke wijze geïntegreerd in onze dienstverlening. Digitale oplossingen zijn voor ons een middel om te komen tot duurzame prestatieverbetering en verandering. Door digitalisering vanuit dit perspectief te beschouwen, voorkomen organisaties dat digitalisering te groot, onbeheersbaar en ongrijpbaar wordt. Dat deze benadering werkt, wordt bewezen door de resultaatgerichtheid die de zakelijke beslissers ons toeschrijven. Daar zijn we trots op.

Vorig jaar lanceerde UPD de Lean Digital aanpak, inclusief het Lean Digital Capabilities-model. De aanpak past de principes van lean thinking toe op het digitaliseringsproces om digitalisering binnen de scope van verbeterprogramma’s te plaatsen. Het Lean Digital Capabilities-model richt zich op het ontwikkelen van vaardigheden bij medewerkers om zelf aan de slag te gaan met veranderingen. Het ontwikkelen van medewerkers is in lijn met de filosofie van UPD, die erop is gericht organisaties zoveel mogelijk in staat te stellen om zelf veranderingen door te voeren.

Meer weten over Lean Digital?

Leer alles wat je wilt weten over de Lean Digital aanpak én hoe je de aanpak in de praktijk brengt tijdens de Lean Digital Essentials training.

Lean Digital Essentials training

Over DX300

De DX300 is een nieuw onderzoek naar digitale transformatie van het Nederlandse bedrijfsleven. Het onderzoek is in 2021 voor de eerste keer uitgevoerd, in opdracht van en in samenwerking met MT/Sprout, door het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) van de Universiteit van Amsterdam.

Het onderzoek bestaat uit twee deelonderzoeken:

  • Het onderzoek naar de mate van digitale volwassenheid van grote Nederlandse bedrijven en instellingen, de zogenaamde “Leaders in digital transformation”.
  • Het onderzoek naar de kwaliteiten van dienstverleners en leveranciers die de digitale transformatie van andere bedrijven mogelijk maken, de zogenaamde “Enablers of digital transformation”.

De onderzoeken zijn gelijktijdig uitgevoerd in de periode september – november 2021. De resultaten zijn eind maart 2022 gepubliceerd door MT/Sprout.

Over UPD

UPD helpt organisaties om te komen tot duurzame prestatieverbetering en verandering. Dit doet ze door organisaties middels opleiding en consulting te ondersteunen bij de transformatie naar een continu verbeterende en wendbare organisatie, het realiseren en operationaliseren van de strategie en het ontwikkelen van medewerkers. Het bureau is gevestigd in Amsterdam en heeft ongeveer 45 medewerkers.