UPD haalt maximale score bij klanttevredenheidsonderzoek - UPD

UPD haalt maximale score bij klanttevredenheidsonderzoek

Deze week zijn de resultaten van het meest recente CEDEO onderzoek onder cursisten van UPD gepubliceerd. In het onderzoek is onderscheid gemaakt tussen deelnemers aan de Open Bedrijfsopleidingen en Maatwerk Bedrijfsopleidingen. Waar de klanttevredenheid van de Open Opleidingen al hoog is met 96,2%, wordt dit overtroffen door de klanttevredenheid voor de Maatwerk Bedrijfsopleidingen. De klanttevredenheid voor Maatwerk Bedrijfsopleidingen wordt namelijk beoordeeld met 100%.

Opleidingen zijn een belangrijk onderdeel van onze integrale dienstverlening naast Consultancy, Coaching en bemiddeling. Met deze integrale aanpak van filosofieën als Agile, Lean en Lean Six Sigma helpen wij mensen, teams en organisaties om wendbaar, slagvaardig en toekomstbestendig te worden. Wij bieden hiervoor zowel Open Opleidingen als Maatwerk Bedrijfsopleidingen. De opleidingen worden iedere twee jaar beoordeeld door Cedeo op kwaliteit en klanttevredenheid. Na een succesvolle audit wordt de Cedeo erkenning toegekend. Deze erkenning biedt inkopers van opleidingen de garantie dat minimaal 80% van de cursisten ‘tevreden tot zeer tevreden’ is over de kwaliteit en dienstverlening.

“Continu verbeteren en vernieuwen is de sleutel tot succes”

We zijn natuurlijk ontzettend blij en trots met deze erkenning, maar zoals Joris van de Lindeloof terecht stelt in een persbericht is dit niet het einde; “Dit is een mooi resultaat, waar we met z’n allen hard voor hebben gewerkt. Het laat zien dat het continu verbeteren en vernieuwen van onze opleidingen écht waarde toevoegt voor onze cursisten. Het is nu natuurlijk zaak om dit vast te houden voor de aankomende jaren.”

Het verbeteren van de kwaliteit van onze opleidingen gaat verder dan het bijschaven van de inhoud. Joris zegt daarover: “De technologie verandert razendsnel en daarmee verandert ook de manier waarop we leren. Waar vroeger iedereen uit een boek moest leren, geeft technologie ons nu veel meer mogelijkheden. Daarom hebben wij de afgelopen tijd geïnvesteerd in het ontwikkelen van Blended Learning; een combinatie tussen tijd en locatie onafhankelijk leren gecombineerd met praktijkgerichte lesdagen. Hiermee bieden we een interactief leerproces wat ervoor zorgt dat hetgeen je leert, veel beter beklijft. En het Cedeo onderzoek wijst uit dat onze cursisten dit waarderen.”

Over het Cedeo en het onderzoek

Cedeo is de onafhankelijke certificerende instantie voor de HR-sector. Om voor een Cedeo-erkenning in aanmerking te komen moet een aanbieder voldoen aan nauw omschreven kwantitatieve en kwalitatieve criteria. In ieder geval moet tenminste 80% van de respondenten aangeven ‘tevreden tot zeer tevreden’ te zijn over de dienstverlening, de samenwerking en de behaalde resultaten. De score wordt exact vastgesteld aan de hand van het Cedeo klanttevredenheid.

Meer informatie

De volledige resultaten zijn beschreven in het onderzoeksrapport. Dit rapport is vrij toegankelijk en hier te downloaden.