Verbeterprojecten - UPD

Verbetertrajecten

Succesfactoren voor een verbetertraject

Een verbetertraject helpt jouw organisatie het verbeterpotentieel en de groei- en ontwikkelkansen blijvend te realiseren. Samen met jou starten we met het helder definiëren van het probleem. Vervolgens gaan we middels een analyse het proces rondom dit probleem in kaart brengen, een meetsysteem opzetten en de prestatie van het proces concretiseren.

Niet alleen brengen we met onze Maturity Assessment en Quickscan de gehele organisatie en al haar processen in kaart, óók berekenen we het verbeterpotentieel én definiëren we een helder plan om dat potentieel te verzilveren. Gegarandeerd. Zo weet je vóóraf al wat een implementatie – uitgevoerd door onze experts – gaat kosten én wat het je kan opleveren

Zes succesfactoren

De ideale verbeterreis ziet er voor iedereen anders uit. In onze dienstverlening hebben wij zes succesfactoren opgenomen die gezamenlijk als voorwaarde gelden bij het realiseren van de ideale klantbeleving. Het resultaat? Hogere klanttevredenheid, geïnspireerde medewerkers, geoptimaliseerde bedrijfsprocessen, gerealiseerde strategische doelen, financiële groei en een herkenbare bedrijfscultuur waarbij alles en iedereen continu nadenkt over hoe het werk beter kan.

Winstoptimalisatie

De basis voor duurzame groei
Het overgrote deel van organisaties streeft naar duurzame groei. In de strategische plannen werken ze uit hoe ze deze groei in klanten, producten & diensten en/of collega’s gaan realiseren. Een gezonde financiële basis wordt hierbij vaak over het hoofd gezien. Bij UPD geloven we dat winstoptimalisatie één van de middelen is om de gewenste duurzame groei te realiseren. Maar, tegelijkertijd geloven we dat winstoptimalisatie nooit een doel op zich kan zijn. Door processen te optimaliseren, optimale klantwaarde te bieden en medewerkers betrokken te houden, zal de winst geoptimaliseerd worden.

Procesoptimalisatie

Elimineer verspillingen – verbeter het bedrijfsresultaat
Om de ideale klantreis te creëren is het ondenkbaar dat er processen binnen de organisatie zijn die hier niet aan bijdragen. Ieder proces moet direct of indirect bijdragen aan het creëren van klantwaarde met, uiteraard, oog voor de bedrijfsdoelen. Het optimaliseren van bedrijfsprocessen heeft een positieve invloed op meerdere vlakken. Door verspillingen in werkprocessen te elimineren wordt de doorlooptijd verkort, waardoor werknemers zich kunnen focussen meer waarde te creëren voor de klant. Dit heeft een positief effect op werknemers én helpt de kwaliteit van je product of dienstverlening te verhogen. De elementen die zich binnen methodes als Lean Six Sigma en RPA bevinden helpen om deze succesfactor te optimaliseren.

Strategierealisatie

Van ambitie naar realiteit
Succes overkomt je niet, het gebeurt niet ‘zomaar’. Succes is een keuze. Door de meest relevante dingen op het juiste moment te doen kies je voor succes. Strategierealisatie helpt om – vanuit een strategisch startpunt – de juiste keuzes op het goede moment te maken en hier aan vast te houden. Door verbeterdoelen concreet te maken en deze in lijn te houden met de strategische doelstellingen wordt doelen behalen geen toeval meer.

De lerende organisatie

Maak ongewenste resultaten bespreekbaar
Het continu reflecteren op onze acties als we ongewenste resultaten ervaren is de belangrijkste vaardigheid om een zelfsturende, lerende organisatie te worden. Onze aanpak is er dan ook op gericht om het lerend vermogen van jou en de organisatie te vergroten waardoor die ongewenste resultaten bespreekbaar worden. Met verschillende gedrag- en leiderschapsprogramma’s helpen we mensen & organisaties om dergelijke gesprekken te voeren en zo geleerde lessen mee te nemen naar toekomstige projecten.

Klantbeleving

Stel de klant centraal
Wij zien dat organisaties die de klant echt centraal stellen succesvoller zijn. Hier heerst een cultuur waarbij alle mensen in de organisatie elke dag nadenken hoe het morgen slimmer en beter kan mét hogere klantwaarde. Door te sturen op klantbeleving in plaats van resultaat worden organisaties wendbaar en kunnen zij excelleren in en een snel veranderende markt. Hierdoor verbetert de kwaliteit, worden doorlooptijden verkort en verminderen de kosten.

Medewerkerstevredenheid

Mensen zijn de basis voor succes
Investeer in je mensen, dan investeer je in je organisatie. Het zijn namelijk de mensen die de basis vormen voor het behalen van duurzame resultaten. Het gaat er om dat iedereen begrijpt wat we willen bereiken, welke reis we willen maken en welk gedrag daar bij hoort, maar ook dat iedereen dit kan reproduceren. Dit eenduidige begrip vormt de basis voor alle verandering en verbetering.

Maximale betrokkenheid

Samen zorgen we er voor dat we zowel het management als de mensen op de werkvloer maximaal betrekken. Wij bundelen de krachten tussen jouw medewerkers en onze experts op een pragmatische manier. Informele (groep)leiders leiden het project in goede banen en luisteren naar verborgen argumenten. Zo realiseren we verandering volgens een duidelijk stappenplan.

Maak een afspraak

Om je op weg te helpen bij het realiseren van je ambities staan onze experts klaar om al je vragen te beantwoorden. Samen kijken wij naar wat er nodig is – en in welke volgorde – om je verbeterreis succesvol te maken. Je kunt ons bereiken via het telefoonnummer +31 (0)20 – 345 30 15 of laat via onderstaand formulier je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op.