In ruim een jaar tijd hebben zuivelfabrikant Van Ballegooijen Foods en UPD de fundamenten gelegd voor een cultuur van continu verbeteren. De eerste resultaten zijn zichtbaar en het enthousiasme voor de Lean-methodiek groeit bij de medewerkers. Van Ballegooijen Foods, is een internationale producent van (geklaarde) boter voor consumenten, bakkers, ijsmakers en chocolade producenten. De roots
Een continu verbeterende en vooral zelflerende organisatie, dat is de ambitie van VORM. Lees hier hoe we daar aan hebben bijgedragen.
De transformatie van een organisatie met een traditionele bedrijfscultuur naar een cultuur van continu verbeteren. Lees over onze begeleiding van LKQ Fource en de resultaten van de transformatie.
Help ons onze strategie bepalen en vertaal deze vervolgens naar de medewerkers.’ Dat was kortweg de vraag die Snick Euroingredients neerlegde bij UPD. Na twee heidagen was de strategie een feit.
Continu verbeteren | Prestatieverbetering |
Door een drukkerij van etiketten en labels is aan UPD de vraag gesteld om te ondersteunen bij het implementeren van verbeteringen in de processen en verandering van houding en gedrag.
Royal FloraHolland heeft interessante en ook complexe processen. Bloemen die overal vandaan komen en ook weer overal naartoe moeten, op ieder moment van de dag. Bekijk hier hoe zij procesverbeteringen doorvoeren in deze complexe omgeving.
Betere samenwerking tussen collega’s, meer betrokkenheid bij medewerkers en hiermee een fundament bouwen voor continu verbeteren. Lees hier hoe de implementatie van 5S hier voor heeft gezorgd bij Olam Cocoa.
Continu verbeteren is bij Sitech een belangrijk middel om de strategie te realiseren. De basis voor continu verbeteren vormen ze met 5S.
De afgelopen jaren is er veel energie gestoken in het succesvol doorvoeren van verbeteringen. De volgende stap hierin is het realiseren van een ‘continu verbetercultuur’ bij Sitech.
Het aantal FTE zegt niet altijd wat over de doorvoersnelheid van orders. Dat ondervond een mediabedrijf aan den lijve. Vooral de orders van grote adverteerders liepen regelmatig vertraging op. En ondanks dat er steeds meer mensen aangenomen werden, werd het probleem er niet minder op.
Een specifiek proces bij Eurailscout liep niet lekker. Klanten klaagden over levertijden van data en over de betrouwbaarheid van de gegevens. Aan UPD is gevraagd om een Quick Scan uit te voeren naar de potentiele oorzaken.
De opdrachtgever vroeg UPD een projectplan op te zetten voor de fysieke uitvoering van een afvaltransport van chemische materialen. Daarnaast is UPD gevraagd het project dusdanig te begeleiden dat de huidige campagne zo snel mogelijk kon worden uitgevoerd en toekomstige campagnes zelfstandig kunnen plaatsvinden.