Grip op de waarde van het product

Klantwensen uitvoerbaar en bestuurbaar maken

Producten en diensten leveren die volledig aansluiten op de wensen en behoeften van de klant. Want wanneer je mee wil met de snel veranderende wereld om je heen moet jij precies weten waar jouw klant behoefte aan heeft. Een klantgerichte focus is nu belangrijker dan ooit tevoren. Die focus hebben en houden kan perfect met Scrum. Een aanpak die de klant constant betrekt bij het ontwikkelen van je product door regelmatig om feedback te vragen. De klant test en reviewt het product of de dienst tijdens het ontwikkelen om er zeker van te zijn dat zijn wensen en behoeften nog steeds centraal staan. Wanneer de klant of zijn omgeving veranderd, verander jij dus mee.

Product Scrum

4. Klantwaarde

Laat jouw team zich leiden door wat de klant wil? Weet jij hoe je maximale waarde toevoegt voor jouw eindgebruiker of doelgroep? Veel teams en organisaties laten zich leiden door businesswaarde en vergeten daarmee soms de klant uit het oog. Met Scrum kan je dit voorkomen.

Hoe werkt het?

Werken met Scrum is bij uitstek de manier om klantwaarde te maximaliseren en te garanderen. Precies dát opleveren waar de klant behoefte aan heeft en precíes op het moment dat hij het wil. Een van de tools om dit te doen is het schrijven van user stories. In dit onderdeel ga je met je Scrum Team twee bekende uitdagingen aanpakken. Samen met het development team geven we antwoord op de vraag wat zij nodig hebben om user stories in te plannen en op te pakken. Ook leer je de tools en opties kennen die het beste bij jou passen. Daarnaast gaan je stakeholders en de Product Owner aan de slag met het bepalen van de klantwaarde en het bepalen van acceptatiecriteria. Hierin leer je het verschil tussen kennen tussen businesswaarde en klantwaarde.

5. Story mapping

Aan goede ideeën is vaak geen gebrek bij het ontwikkelen van producten of diensten. Sterker nog, de uitdaging is vaak om uit al die geweldige ideeën te kiezen wanneer je tijd beperkt is. Wat moeten we minimaal doen om waarde toe te voegen en hoe ontwikkelen we dit minimale product door? En de moeilijkste vraag om te beantwoorden; Wat doen we niet?

Hoe werkt het?

In dit onderdeel helpen we de Product Owner en stakeholders om alle ideeën te ordenen en te prioriteren. We maken een begin aan de Product Backlog en bepalen globaal het pad dat we gaan bewandelen. Op een interactieve manier wordt er in groepsverband nagedacht over kansen, risico’s en afhankelijkheden binnen de scope.

6. Backlog management

Onze ervaring is dat er met betrekking tot backlog management vaak oneindig veel vragen zijn. Waar begin je? Hoe gedetailleerd werk je de backlog items uit? Tot hoe ver werk je vooruit? Hoe bepaal je prioriteiten? Hoeveel tijd besteed je hieraan? Hoe betrek je stakeholders en het development team? Welke tools gebruik ik? Hoe word je eigenaar van de backlog? Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Hoe werkt het?

Dit onderdeel vullen wij graag in naar aanleiding van jouw behoefte. Wij bespreken van tevoren waar jij wat extra hulp bij kan gebruiken. Zo kunnen we je bijvoorbeeld een aantal prioriteringtechieken leren. We kunnen je helpen een begin te maken aan jouw backlog. We kunnen je adviseren over tijd en effort. Of misschien wil je meer informatie over software of handige tips over het gebruik daarvan.

Hoe kan ik de Scrum Roadmap gebruiken voor mijn product?

Klantwaarde, Story Mapping en Backlogmanagement zijn onderdelen van de Scrum Roadmap. Elke fase gaat in op één aspect van continu verbeterend team: Team, Product en Organisatie.

UPD Scrum Roadmap

Door het vertalen van klantwensen naar waarde, het maken van een roadmap en het actief prioriteiten stellen in de backlog krijg je grip op de waarde van je product. Je kan hier op de volgende manieren hier gebruik van maken:

Coaching: help mij om zélf de waarde van mijn product te verhogen

Je wilt zelf kennis en ervaring opdoen, om zo te zorgen dat jouw product op lange termijn blijft verbeteren. Een expert van UPD komt bij jou langs om je te helpen met je product door middel van de de Scrum Roadmap. Tussendoor hebben jullie (telefonisch) contact om voor te bereiden, te plannen en te evalueren. Zo zorg jij dat je product aansluit bij de wensen van je klant.

Neem contact op

Workshop: begeleid ons in een specifiek onderdeel

Coaching met de UPD Scrum Roadmap

Een expert komt bij jouw team langs om op één of een aantal onderdelen te begeleiden, bijvoorbeeld Story Mapping of Backlog Management.

Neem contact op

Tijdelijke Scrum Master: verbeter mijn team door tijdelijke inhuur

Tijdelijke Scrum Master van UPD

Jouw team krijgt tijdelijk een Scrum Master van UPD ter beschikking om te zorgen dat je grip krijgt op je product. Zij beheerst alle onderdelen van de Roadmap en zorgt dat jouw je binnen de korste keren waardevolle producten kan opleveren.

Bekijk de mogelijkheden

Jouw team verder brengen?

Elk Scrum Team is uniek en verschilt in ontwikkeling binnen de Scrum Roadmap. We zijn bijzonder geïnteresseerd in wat er bij jou speelt en hoe we je kunnen helpen bij het realiseren van jouw ambities. Daarom maken we graag kennis met je. We komen met alle plezier bij je langs. Uiteraard ben je ook van harte welkom bij ons op kantoor. Als je hieronder je gegevens achterlaat nemen we contact met je op voor een afspraak.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Cached on Mon 20/05 18:03