Lean opleidingen voor de zakelijke dienstverlening

Optimale klantwaarde met behulp van Lean

Lean is wereldwijd bekend één van de meest toegepaste filosofieën om te werken aan het reduceren van verspilling en het verhogen van de klantwaarde. Lean kent de oorsprong weliswaar in een productie-omgeving (Toyota), maar in de afgelopen jaren is het met veel succes toegepast binnen de Zakelijke Dienstverlening. Wij helpen organisaties binnen de zakelijke dienstverlening met het toepassen van de Lean filosofie met behulp van onze sectorspecifieke Lean opleidingen.

Lean opleidingen voor de zakelijke dienstverlening

Met onze maatwerk Lean opleidingen voor de zakelijke dienstverlening, maken we de kennis direct toepasbaar voor de deelnemers. Zo leren zij tijdens de opleiding direct hoe ze de kennis kunnen gebruiken om zo nog meer klantwaarde te creëren, onder prijsdruk uit te komen én concurrentievoordeel ten opzichte van de concurrenten te verkrijgen.

Dezelfde kennis, andere toepassing

Werken volgens de Lean filosofie is in essentie een verandering van kijken en denken. Medewerkers gaan hetzelfde werk met een andere bril op bekijken en gaan denken in termen van klantwaarde, verspilling en continu verbeteren. Hoe deze andere manier van werken en denken wordt vormgegeven kan per werkomgeving verschillen, zonder afbreuk te doen aan de achterliggende principes.

Met deze overtuiging in het achterhoofd hebben we onze Lean opleidingen ingericht voor de zakelijke dienstverlening. Hierin houden we rekening met de dynamiek binnen de sector, zoals onaf latende prijsdruk, disruptieve concurrentie en thema’s als digitalisering.

Kortom, met onze Lean opleidingen voor de zakelijke dienstverlening combineren we de taal en dynamiek van de sector met de achterliggende principes van de Lean filosofie. Het resultaat zijn direct toepasbare opleidingen die meteen bijdragen aan verbeterde resultaten en verbeterde bedrijfsvoering.

Herkenbaar en direct toepasbaar

Onze sectorspecifieke opleidingen onderscheiden zich op 2 aspecten:

1. Herkenbare voorbeelden

Voorbeelden zijn cruciaal in het leerproces van veel deelnemers. Daarom gebruiken we in onze opleidingen vaak praktijkvoorbeelden. Door de kennis te verpakken in een voorbeeld, prikkelen we het voorstellingsvermogen van deelnemers, waardoor de theorie logischer wordt en de kennis beter beklijft.

In onze opleidingen voor de zakelijke dienstverlening gebruiken we zoveel mogelijk herkenbare voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van de deelnemers. Dat doen we enerzijds door sectorspecifiek trainingsmateriaal te gebruiken. Maar anderzijds vertrouwen we hiervoor op de kennis en ervaring van onze trainers. Met jarenlange ervaring en kennis in de sector, begrijpen zij de uitdagingen binnen de zakelijke dienstverlening en kunnen dus ter plekke voorbeelden aanhalen die direct herkenbaar zijn voor de deelnemers.

2. Direct toepasbare kennis

Dat onze trainers de kennis van Lean direct kunnen toepassen op de dynamiek van de zakelijke dienstverlening versterkt het leerproces. Maar we verwachten ook dat de deelnemers de geleerde vaardigheden ten uitvoer kunnen brengen. Je hebt tenslotte pas écht iets geleerd als je het in jouw praktijk kunt toepassen. En daar helpen we onze deelnemers mee. Tijdens de Lean opleidingen voor de zakelijke dienstverlening maken we daarom direct de vertaalslag naar de werkomgeving van de deelnemers. We laten ze de kennis dus direct toepassen. En daar helpen we ze bij, tijdens en na de opleiding.

Trainers met track record binnen de Zakelijke Dienstverlening

De kracht van onze opleidingen zit in de praktische toepasbaarheid van de kennis die we deelnemers geven. Onze trainers moeten dus niet alleen de kennis van Lean bezitten en over kunnen brengen, ze moeten de deelnemers kunnen helpen om het toe te passen op hun eigen praktijk. Voor de Lean opleidingen voor de zakelijke dienstverlening is dat niet anders. Daarom worden deze opleidingen enkel gegeven door trainers die ruime ervaring hebben met de toepassing van Lean in een commerciële, zakelijke omgeving.

Bij UPD hebben we meerdere trainers die deze sector écht begrijpen omdat ze er al jarenlang actief in zijn. We hebben hier helaas niet de ruimte om ze allemaal voor te stellen. Maar om een beeld te geven van de ervaring van onze trainers, stellen we hieronder Patrick en Jeroen voor.

Patrick Teters

Patrick Teters UPD

Patrick is verslaafd aan het creëren van de ultieme klantbeleving. En waar komt dat beter tot zijn recht dan in de zakelijke dienstverlening? Zijn carrière heeft hem dan ook langs een aantal toonaangevende organisaties in de zakelijke dienstverlening gebracht.

Van KPN tot Capgemini en van LeasePlan tot ABN Amro, Patrick heeft ze van binnen gezien. Al deze ervaring zorgt ervoor dat hij feilloos de Lean theorie toepasbaar kan maken voor organisaties in de zakelijke dienstverlening.

Jeroen Aelen

Jeroen heeft als Scrum Master, Lean trainer en Belbin coach ruime ervaring opgedaan bij toonaangevende organisaties binnen de zakelijke en financiële dienstverlening als Rabobank en Van Lanschot.

Hij kenmerkt zich als een energieke en innovatieve Agile professional die als geen ander de toegevoegde waarde van Agile en Scrum kan vertellen én overbrengen. Agile staat bol van de cryptische, Engelse terminologieën met hun eigen definitie. Maar niet als Jeroen erover praat, dan klinkt het eigenlijk heel logisch en simpel allemaal.

Klantwaarde, betrokken medewerkers en digitalisering

Bij de ontwikkeling van onze Lean opleidingen voor de zakelijke dienstverlening hebben we rekening gehouden met de uitdagingen en behoeften die organisaties in deze sector hebben:

  • Klantwaarde: Wij geloven dat organisaties in de zakelijke dienstverlening duurzaam succesvol kunnen zijn als zij er in slagen om continu de waarde die zij creëren voor hun klanten te verbeteren.
  • Betrokken medewerkers: De War for Talent is nergens zo evident als in de zakelijke dienstverlening. Door te werken aan de hand van de Lean filosofie, wordt de tevredenheid en betrokkenheid van medewerkers verhoogd, met minder uitval en verloop als resultaat.
  • Digitalisering: De technologische revolutie zorgt tegelijk voor nieuwe kansen en nieuwe uitdagingen bij organisaties binnen de zakelijke dienstverlening. Werken volgens de Lean methode helpt mensen en teams om de juiste keuzes op het juiste moment te maken op het gebied van digitalisering.

Contact

Hendrik Blikman UPD

Meer weten over onze Lean opleidingen specifiek voor de zakelijke dienstverlening? Neem contact op met Hendrik Blikman via onderstaande gegevens, hij vertelt er graag meer over:

  Telefoon: 020 – 345 3015
  Email: contact@upd.nl