Veelgestelde vragen over de Boardroom

FAQ

Een unieke verzameling van ervaring en talent. En dan ook nog eens gratis beschikbaar voor organisaties in Nederland. Is dat niet te mooi om waar te zijn? Dit is één van de vragen die we regelmatig horen over de Boardroom. Om je op weg te helpen hebben we de meestgestelde vragen hieronder verzameld en beantwoord. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan even contact met ons op via: tel: +31 (0)20-215 3500 of thespark@upd.nl.

Dit klinkt toch te mooi om waar te zijn?

Zeker. Maar dat is het niet en dat maakt de Boardroom zo uniek.

Is het inzetten van de Boardroom écht kosteloos?

Ja, de inzet van de Boardroom is echt kosteloos. Tenminste, organisaties krijgen geen factuur voor de inzet van de Boardroom. Wanneer er een vraagstuk behandeld wordt, is dat altijd op locatie van de opdrachtgever. We vragen dan wel dat de leden bij jullie een goed verzorgde middag hebben. Maar de kosten die organisaties maken voor het eten, drinken en de faciliteiten zijn écht de enige kosten.

Waarom doen de Boardroomleden hieraan mee?

Omdat de Boardroomleden met volle overtuiging geloven in De Boardroom en hiermee een bijdrage willen doen aan organisaties in Nederland. Zij willen de kennis en ervaring die ze de afgelopen jaren hebben opgedaan inzetten om deze organisaties verder te helpen. Ze weten namelijk als geen ander hoe lastig vraagstukken kunnen zijn die in traditionele Boardrooms op tafel komen.

Tegelijkertijd weten ze ook allemaal nog hoe ze ooit begonnen zijn en hoe anders hun eerste jaren op de werkvloer waren geweest als ze toen de kennis van nu zouden hebben gehad. Om de toekomstige generatie Boardroomleden een vliegende start te geven, helpen ze met dit concept de talenten op weg. Zo zorgen ze niet alleen dat organisaties voor de aankomende periode aan de slag kunnen met hun strategische uitdagingen, maar dat de toekomstige Boardroomleden goed beslagen ten ijs komen.

Waarom doet UPD hieraan mee?

Omdat wij met volle overtuiging achter onze eigen missie staan waarbij we de operationele en financiële resultaten van organisaties helpen te verbeteren. Dat doen we dagelijks met onze dienstverlening, maar we willen ook een helpende hand bieden aan iedere organisatie in Nederland. Want als alle organisaties een stukje beter, effectiever en efficiënter worden, profiteren we daar allemaal van.

Is dit niet gewoon een verkapte manier om leads te genereren voor UPD?

Nee. Onze salescollega’s zijn niet betrokken bij de Boardroom. UPD helpt de Boardroom door het faciliteren van de sessies en de operationele voorbereiding. De vraagstukken worden strikt vertrouwelijk behandeld.

Hoe zit dat eigenlijk met de geheimhouding van het vraagstuk?

We begrijpen dat de vraagstukken veelal vertrouwelijke onderdelen bevatten. Om de geheimhouding te borgen hebben alle Boardroomleden een NDA getekend voor alle informatie die ze via UPD krijgen over de vraagstukken. Indien gewenst tekent UPD een NDA met de opdrachtgever.

Wat voor type organisaties mogen een vraagstuk indienen?

Iedere organisatie mag een vraagstuk indienen. Zoals in de missie van de Boardroom beschreven is, willen zij een bijdrage leveren aan organisaties in Nederland. Zij zullen dus per vraagstuk bekijken of ze deze bijdrage ook daadwerkelijk kunnen leveren. In dit kader zijn er vooraf geen toelatingseisen nodig. In de sessies tot op heden heeft de Boardroom vraagstukken behandeld van organisaties met 25 medewerkers tot organisaties met 5.000 medewerkers.

Wat is een MT Sponsor en waarom moet ik die doorgeven?

De MT Sponsor is het lid van het Managementteam die het vraagstuk in zijn/haar portefeuille heeft zitten. Deze naam wordt bij het indienen van het vraagstuk gevraagd zodat de Boardroomleden zeker weten dat het vraagstuk op de strategische agenda staat. Verder is het advies van de Boardroom altijd op het niveau van het MT, dus we willen graag zeker weten dat we gesprekspartners hebben die passen bij het advies.